Selasa, 17 September 2013

Umno sakit tua dan bakal mati..Pas sakit apa?

Kata mantan PM Tun Madey yang juga 'Murshidul Am' Umno...Umno "sakit tua dan bakal mati".Ada ahli Umno yang marah bila Tun Madey kata lagu tu..

Saya tak mau komen panjang cuma nak kata jika umur Umno dah sampai nak masuk lubang kubur.. saja la nak tanya bagaimana pulak dengan nasib Pas yang kini dilanda 'Pas For Ulama' bukan lagi 'Pas For All'!.Ketua Dewan Ulama Pas Haron Taib dikatakan mau Pas kaji semula hubungan dengan PKR dan PR.

KP Pas Nasruddin Tantawi dan Azli Musa Ketua Penerangan Ulama Pas Perak turut sokong dengan mengatakan jika kajian menunjukkkan hubungan tahaluf siyasi dengan PR bawa mudarat ia boleh jadi Haram!

Tu dia aihh! hebat politik puak ni aku cuma teringat TGNA kata kilik kitab hulu ke hilir.. .serban melengkoi panjang belom tentu cerdik politik.

Banyak komen aku dalam FB sila tengok isu ulama Pas yang kini naik minyak mau bolot jawatan Presiden,Tim Pres,Naib Presiden dan Kp Pas..

https://www.facebook.com/misai.merah boleh komen sokong atau tidak ..

3 ulasan:

  1. Ada baiknya kita pakat keluar PAS beramai-ramai biar tinggal Haji Hadi, menantunya dan Haron Taib. Biarlah ulamak ni bertiga ni saja pegang jawatan.

    BalasPadam
  2. PAS takdak sakit apa-apa..cuma saja-saja cari sakit @ cari penyakit! Ustaz pun ada yang tak gheti nak bersyukur dengan kemajuan PAS berbanding dulu! Dua tiga orang ustaz ni dok meroyan nak jadikan PAS mundur dan tak dapat sambutan macam 10-15 tahun dulu....rupanya penyakit bangang dan sombongbodo ni tak pilih orang...ustaz dan mengaku ulamak pun tak terkecuali kena!

    BalasPadam
  3. Mureh ahli omno ni bukan mureh sungoh.
    ahli omno ni dia mureh berhelah, maknanya kalu pehak yang dia mureh tu HOLOG, dia buleh berbalik paeh pulah, lagu tu la peel perangai worang omnu adanya

    Al-kesah tersebutlah perkataan TENDANG SAKA akan makhlok AMNO itu
    Menurut mantang Piem Tua, tendang saka itu sedang melanda makhlok bernama omno itu sekarang ini, iaitu NAZAK mengikut lisan MELAYU BARU, oleh yang demikian dipukollah canang merata cerok supaya sekelian ria'yat jelata mengambil ma'alum akan berita ini.

    Sekonyong timbollah rasa takut sekelian manusia yang iman mereka itu hanya satu kepada OMNO sahaja. Maka belas kasihanlah sekelian mereka akan makhlok bernama OMNO itu, dibimbang akan kehilangannya, kerama kesukaan pengikut makhlok AMENO itu tahik judi, kaki botol, gemar akan memantat, suka akan tumbok rusok dan berbagai kelakuan yang ditegah ugama.

    Dalam pada HURU HARA itu shahadan datanglah mantang Piem Tua dengan satu seruan atas nama OPERASI MENYELAMAT akan makhlok omno yang kian nazak itu, maka terus mendapat dukongan dari segenap ria'yat lantas secara sulit dan penoh muslihat pecah berita anak mantang Piem Tua menang dalam memilih ketua worang worang pengikur makhlok bernama AMENO

    Diamlah sudah segala canang Piem Tua itu kerana maksudnya sudah sampai, tetapi ramai dari penganut AMENO masih nyenyak tidor.

    BalasPadam