Isnin, 9 September 2013

Pemilihan Tim Pres Pas:Game makin panas

Pemuda setuju ulama jadi timbalan presiden
Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang mencerminkan hasratnya untuk menyaksikan ulama mengisi jawatan timbalan presiden parti itu tidak bermakna beliau mengetepikan pihak lain.

Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hasan berpendapat, memandangkan parti itu memperjuangkan Islam, maka jawatan tersebut perlu diisi dengan calon yang mendalami Islam.

“Jawatan presiden dan timbalan presiden adalah tunjang parti. Sebab itu ia perlu digalas oleh mereka yang betul-betul mendalami Islam.

“Saya setuju dengan cadangan yang beliau utarakan. Tapi bagi saya cadangan itu juga tidak membawa sebarang maksud  memperkecil atau mengetepikan peranan pihak lain yang ada dalam parti,” katanya pada Sinar Harian semalam.

Katanya, semua pihak, termasuk ulama, profesional dan aktivis, berperanan memperkukuhkan parti itu.-Sinar harian

Apa sebenarnya yang TGNA kata?Kenapa follow apa yang Utusan Meloya kata sebagai hujah?Macam mana pulak dengan komen TGNA yang kata secara mantik 'semua ahli Pas ulama cuma yang beza ialah sedikit atau banyak ilmu yang mereka ada..ekor serban panjang belum tentu cerdik politik awat tak berani komen?

Benarlah bahawa mereka cuba sedaya upaya kini untuk rebut kerusi Tim Pres daripada tangan bukan ulama supaya senang depa 'buat kerja'..

Pemuda Pas kini tidak lagi hebat sudah hilang taring hanya macam buih Coca Cola ja habih buih habis la..tak dak apa..

Jawatan besar dalam parti mesti diisi oleh mereka yang bertanggungjawab, buat kerja bukan hanya seronok pegang jawatan tapi jadi pemalas,tidak ke depan dalam apa jua isu yang libatkan parti dan negara,sedia berdamping erat dengan rakyat bukan hanya kilik kitab di masjid 24 jam.

1 ulasan:

  1. Ketua Pemuda PAS merangkap Menteri Pendidikan dalam kerajaan Anjing Dengan Bayang-Bayang kah kah kah.......

    Lagi besar serban lagi besar nafsunya sheikh woi!!!!

    BalasPadam