Rabu, 11 September 2013

'PM Sewel': Layak lagi ka Najib jadi Presiden Umno dan PM?

Dulu ada Mahafiraun,PM Kaki Tidoq,dan yang paling teruk dalam sejarah Malaysia ialah apabila PM Najib dituduh Sewel ! Tak guna lagi 1Malaysia..BR1M ka.Kr1m ka..last2 orang Umno sendiri kata PM SEWEL..patut masuk dalam buku Guinness Book Of Record..Kenapa Najib sendiri tak jawab?BIg Mama senyap tak kata pa laki dia dituduh SEWEL..

Ini secara tidak langsung kempen memburuk-burukkan Najib menjelang perhimpunan agung Umno.Walaupun tak pasti samaada jawatan Presiden Umno dipertandingkan atau tidak memberi kesan buruk buat Najib.

Ahli Parlimen Umno (Pulai) Nur Jazlan Mohamad pulak kata rakyat telah muak dengan Umno..Bekas bos NST Datuk Kadir Jasin turut sokong apa yang dikatakan oleh ahli parlimen tersebut."Saya setuju (kenyataan Nur Jazlan) ... Umno hari ini ada masalah kewibawaan yang sangat teruk," kata Kadir kepada The Malaysian Insider selepas forum anjuran Sinar Harian petang ini.
Umno jelasnya perlu menampilkan bukan sahaja pemimpin parti, tetapi juga dasar yang di bawa mereka untuk bertanding dalam pemilihan Umno yang dijadualkan penghujung tahun ini."Mereka bertanding atas dasar apa, apa agenda mereka?" soal Kadir.
Semua ini menunjukkan bahawa Najib kini diserang kiri dan kanan supaya beliau cepat mengundurkan diri daripada jawatan PM yang disandangnya selepas keputusan pru 13 yang lebih teruk daripada Pak Lah berkuasa dulu.

Tuduh menuduh dalam Umno ni sebenarnya masing-masing mahu bolot jawatan kerana jika ada jawatan besar dalam Umno banyak wang dan faedah boleh dikaut.Mereka semua serupa sebenarnya tak ada beza.

Pemandu akhirnya jawab isu “Najib sewel”

Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) dari Jabatan Perdana Menteri menegaskan, semua pelantikan kakitangannya dibuat berdasarkan meritokrasi, pengalaman profesional, etika kerja dan kemampuan untuk menghasilkan kualiti kerja.
Menurut satu kenyataan bertarikh 5 September akan tetapi hanya boleh diakses media semalam, Pemandu juga menjelaskan, kakitangannya yang bertugas sebagai Penganalisa Kanan, Farah Intan Burhanudin hanya mengulang untuk mata pelajaran Bahasa Arab sahaja di Universiti Islam Antarabangsa (UIA).
"Memang dia mengulang untuk mata pelajaran Bahasa Arab yang menjadi mata pelajaran wajib di UIA, tetapi dia tidak pernah mengulang untuk mata pelajaran subjek teras.
"Farah menamatkan pelajarannya di UIA dengan Ijazah Penuh Kepujian Kelas Kedua," kata Penganalisis Pemandu Ashvin Khaira dalam kenyataan itu.
Pemandu juga menjelaskan, denda yang dikenakan ke atas Farah oleh Majlis Peguam adalah denda pentadbiran sahaja kerana kegagalan beliau memaklumkan pertukaran kerja dari peguam kepada bertugas dengan Pemandu.
Penjelasan ini dibuat Pemandu bagi menjawab segala tuduhan yang dikenakan blogger Umno terhadapnya baru-baru ini sehingga mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai “sewel”.
Syed Akbar Ali melalui blognya, OutSyed The Box, menggunakan nama Datuk “Sewel” Najib Tun Razak merujuk kepada presiden Umno itu.
Menurut kamus Pusat Rujukan Persuratan Melayu, Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), sewel bermaksud tidak begitu waras atau tidak siuman.
Serangan Syed Akbar dalam tulisannya bertajuk “The PM's Screwup Team – Senarai Pegawai Pemandu, Bersih Supporters Etc" itu disiarkan juga di blog Rocky Bru, milik Datuk Ahirudin Atan, blogger yang rapat dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Kedua-dua mereka sepakat pembentukan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu), badan yang ditubuhkan kerajaan untuk memantau pelaksanaan polisi kerajaan, adalah membazirkan wang negara.
Mereka memaparkan bagaimana staf-staf Pemandu diberikan gaji tinggi berbanding dengan pegawai kerajaan lain yang jauh lebih lama bertugas dari mereka.-M'insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan