Isnin, 9 September 2013

"Bank Muamalat Munafik Dan Amalkan" Apartheid-NUBE



National Union Of Bank Employees tunjukkan rasa tak puashati di kompleks PKNS Shah Alam dengan menuduh Bank Muamalat munafik dan amalkan dasar apartheid kerana pecat seorang kakitangannya berbangsa India tanpa alasan yang kukuh.

6 ulasan:

  1. saya bekas staf muamalat main branch..di transfer 24 jam ke negeri lain atas kesalahan tidak mahu menerima dokumen utk permohonan pinjaman perumahan seorang pelanggan dan saya juga dituduh menghalau pelanggan berkenaan utk memohon pinjaman di bank lain, bila saya reply show cause letter itu xde reply pun dari HR, setelah ditransfer saya dipressure oleh head disana dari segi emosional dan kerja(staf2 disana sebagai saksi)...akibat kurang ketahanan diri dan menderita dari segi emosi dan psikologi telah menyebabkan saya meletakkan jawatan 24 jam walaupun sepatutnya saya memberi notis 3 bulan..if nak detailkan memang terasa amat geram, dokumen pelanggan itu telah saya serahkan pada eksekutif jualan utk tujuan pemprosesan, silapnya jatuh pada pegawai pemprosesan kerana ignorekan dan delay application tu (saya faham kenapa pegawai itu melakukan sedemikian)...diantara sebabnya ialah basic salary customer tu hanya RM350 sebulan baru berumur awal 20-an dan amount yang nak dipinjam adalah sebanyak RM90K....saya hanyalah orang tengah yang menerima dan memberi dokumen itu pada eksekutif jualan namun tetap dihukum tanpa usul periksa dan orang yang bertanggungjawab diatas perkara ini ialah CEO Dato'Redza & VP channel mgt Pn.Azean, En.Rasol IR manager hanyalah YES-MAN yang membuat keputusan terburu2 tanpa mendengar penjelasan dari kedua2 belah pihak...needles to say it affect me until today...and the best part is currently i was unemployed and still searching for a permanent job.....well dan Dato' redza and VP channel MGT Pn. Azean

    BalasPadam
  2. management bank muamalat memang kerap melakukan keputusan tanpa alasan yang kukuh...ramai yang telah menjadi mangsa termasuk staf dan pelanggan

    BalasPadam
  3. saya ada membuat pinjaman kereta dan rumah dimuamalat satu ditmn melawati dan hq saya sangat bersetuju muamalat nama sahaja islam tetapi sistem nya lebih teruk dari bank of amerika,kakitangan dan pengurusan bukan peka pada pelanggan tetapi buat PEKAK BADAK,teruskan BOIKOTKAN bank muamalat tiada faedah pada pelanggan islam pun sial

    BalasPadam
  4. Hussien Hakim,
    Sepatutnya anda berhenti dan file kes Pembuangan Terancang (Constructive Dismissal)di Jabatan Perhubungan Perusahaan di negeri anda berkerja.

    BalasPadam
  5. Bank Muamalat sebenarnya tiada sistem yang canggih. Pegawai2 jualan dan pemprosesan saling salah menyalah. Manager2 di bahagian kredit operasi sgt looser dan tiada knowledge. Bila customer dtg complaint..hanya staff2 yg innocent je yg dtg explain..explaination pun mmg x boleh terima akal..."tiada staff nak disburse"..sumpah..sekali terkena dgn bank ni...mmg x akan dtg lg lah...terukkk!!!!!!!

    BalasPadam
  6. Pegawai jualan dan pegawai pemprosesan bank muamalat suka salah menyalah..sistem x baguslah..tiada staff nk buat pengeluaran lah...staff mc lah...Bg sy yg pernah berurusan dgn bank ni..mgmt dorg mmg problem. Manager2 bhgn kredit operasi especially housing n personal loan sgt looser dan tiada function. CEO dorg buta ke hire manager mcm tu. Cukuplah dua kali terkena dgn bank lembab mcm sipoot baby ni..taubat x nk dtg lg..asyik kena penalty chargers je nti...

    BalasPadam