Ahad, 11 November 2012

Ni Kandang Kambing Ka Sekolah?

Ini saja saya nak tunjuk keadaan sebuah sekolah kebangsaan Beradek Padawan ,Kuching , Sarawak yang begitu uzur dan daif.Ada orang email kepada saya.Terpikir saya ni sekolah ka kandang kambing?Sarawak negeri yang kaya dengan minyak dan hasil balak.Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud didakwa sebagai lelaki terkaya di Malaysia dengan aset keluarga beliau berjumlah AS21 bilion(RM64 bilion).
Sekolah Kebangsaan Beradek Padawan ,Kuching ,Sarawak
Macam rumah tahun 60an-70-an tapi ni sekolah tau bukan kandang kambing .Najib,Muhyiddin dan Taib Mahmud yang bercakap tentang wasatiyyah untuk rakyat.Untuk puak parti syaitan tak payah cakap la apa yang mereka dapat.
Woit! puak parti syaitan 50 tahun hang pa berkuasa takkan yang ni saja untuk rakyat bawahan!Cakap berdentum dentam tabur duit kononnya berjuta-juta untuk bina sekolah tapi hanya auta saja yang lebih.Rakyat masih syok  dan seronok dengan janji puak parti syaitan walaupun sebenarnya hanya sekadar mimpi indah dalam tidur.

3 ulasan:

  1. Anak-anak jangan dimanjakn, biar rasa susah ...itulah jawapan mereka.
    Maka akan lahirlah nanti masyarakat pendendam

    BalasPadam
  2. Di Semenanjung di lembukan Melayu, Di Sarawak di kambingkan Peribumi. Sebab tu sekolah nampak macam kandang kambing. UMNO ni tak habih habih nak mengambinglembukan rakyat!

    BalasPadam
  3. Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud didakwa sebagai lelaki terkaya di Malaysia dengan aset keluarga beliau berjumlah AS21 bilion(RM64 bilion).

    YANG KAYA KELUARGA TAIB..MANA DIA MAHU KELUAR DUIT SENDIRI UNTUK BINA SEKOLAH KERAJAAN.

    BalasPadam