Ahad, 18 November 2012

Ketua Jati mabuk ubat terlebih dos

Saya ketawa apabila Hasan Ali kata "Pilihan raya kali ini adalah pilihan raya yang menjadi penentu untuk bangsa Melayu, agama Islam di bumi Malaysia.
"Bayangkan tuan-tuan kalau pakatan pembangkang menang kita diberitahu bahawa mereka nak menjadikan Malaysia ini satu republik dan ini kemungkinan akan berlaku kalau saudara mengundi pakatan pembangkang, memenangkan mereka," Baca di sini.
Hasan Ali yang kena pecat daripada Pas mungkin mabuk ubat sebab makan ubat tak ikut time.Terlebih dos agaknya.Hasan Ali juga pernah kata beliau akan masuk Pas semula jika golongan parasit disingkirkan daripada Pas.Orang gila talak memang cakap macam-macam sampai tak sedar apa yang dicakapnya.Kalau PR teringin nak buat republik yang Hasan terhegeh-hegeh pelawa diri sendiri nak masuk Pas semula tu pasal apa? Haha
Betullah apa yang disebut Presiden Pas dalam ucapan penggulungannya "Kena ingat, BN jadi kuat dan menang pun sebab mereka pakai tongkat, dengan penipuan, politik wang, guna jentera kerajaan.

"Umpama kalau kita main bola, pemain BN 30, penjaga gol mereka 10 orang, lepas tu pula pengadil pun sepak bola masuk gol yang dijaga oleh seorang sahaja penjaga gol," katanya diringi sorakan dan tepukan para perwakilan. 

Justeru, beliau mengajak semua perwakilan terus yakin dengan PAS kerana PAS merupakan bahtera yang paling kukuh dan kuat kerana dapat bertahan sehingga ke hari ini. 

"Bahtera PAS terus bertahan walaupun menghadapi perjalanan yang jauh dan dilanda ribut. Tetapi jangan kita terjun! Kalau mabuk makan ubat kalau pening rehat sebentar. Jangan terjun sebab dibawah ada jerung!," Baca di sini.

Menarik;
Selepas 25 tahun buat dosa SB minta maaf pada Pas-Harakahdaily


2 ulasan: