Selasa, 29 Januari 2013

Hanya 'Parti Syaitan Yang Dikenali' bela Nasha

Kata orang jangan hisap dadah atau candu.Bukan apa kalau dah ketagih amat sukar untuk diubati.Perkara yang sama berlaku dalam politik di negara kita.Mengaku duduk dalam parti yang lawan Umno tapi jadi penagih tegar kepada Umno-BN yang Tun Madey kata Parti syaitan yang dikenali.

Dulu Hasan Ali bekas Naib Presiden Pas dan PJ Pas Selangor yang dikatakan amat rindukan kerusi MB di Selangor tapi tak kesampaian.Hasan Ali yang katanya daripada golongan profesional buat kelaku dan dipecat daripada Pas.Padan muka.Kena pecat dengan keluar sendiri tak sama.Lagi pedih kalau kena pecat.Hasan Ali ingat dia banyak pengaruh boleh bawa berduyun-duyun orang Pas bersama beliau tapi sangkaan itu meleset.Pas terus dapat sambutan orang Melayu dan bukan Islam.

Kini hangat diperkatakan dengan sikap ahli parlimen Bachok Nasharudin Mat Isa yang juga bekas Timbalan Presiden Pas yang juga satu ketika dulu jadi Ketua Lajnah Tarbiyyah Pas Pusat.Nasharuddin telah dipecat daripada ahli majlis syura Pas Pusat tapi masih kekal sebagai ahli Pas.Punca kena pecat sudah tentu semua orang tahu akan sikap beliau yang kini sudah tidak sealiran dan lebih mesra Umno daripada orang Umno sendiri.Pandangan beliau bukan lagi pandangan Pas tapi lebih kepada cara Umno berfikir.Kalau dulu beliau jadi ketua tarbiyyah orang Pas kini mungkin beliau sendiri sudah ditarbiyyah untuk masuk Umno.

Nasha seorang ustaz bukan macam Hasan Ali.Kalau taraf ustaz pun boleh melencong apa nak kisah kalau Hasan Ali buat kelaku supaya dipecat.Politik tak kenal ustaz atau bukan ustaz.Kalau cacing dah naik kemata
kemewahan dan kesenangan jadi umpannya serban dan kopiah putih boleh tercabut.Macam puak-puak yang jadi tukang kapir la, kini bila duduk dalam Umno hanya jadi hampas kelapa.Ingat Umno bodo sangat nak percaya kat orang Pas yang kena pecat.Takat jadi pencacai angkut najis boleh la.

Mungkin kawan-kawan Nasha dalam Pas simpati dengan Nasha.Dengar baik-baik hang pa nak jaga parti atau nak selamatkan Nasha?Apabila Nasha dipecat jawatannya dalam Majlis Syura maka pemimpin Umno pun bersuara pertahankan Nasha termasuklah kawan baru Nasha PM Najib,Muhyiddin Yaasin,dan dua tiga kerat profesor yang jadi pencacai dan talibarut Umno untuk terus bernyawa dan cari makan.Semua komen simpati dengan Nasha.

Biar jasa kita lawan Umno dan parti syaitan dapat pahala bukan jadi kenangan.Kalau nak kira kenangan Nasharuddin Mat Isa dan Hasan Ali juga ada kenangan.Mereka naik begitu cepat jatuh juga begitu cepat.Bila hilang jawatan terus jadi monyok dan kulup kepala dengan Pas.

Sapa yang nak ikut pungkoq Hasan Ali ikutlah, sapa yang nak ikut Nasharuddin Mat Isa ikutlah.Nak ikut pungkoq Umno pun ikutlah.Tapi aku lawan Umno dan parti syaitan yang dikenali bukan kerana pemimpin tapi kerana Allah SWT.
Baca juga;
Nasha dipecat daripada Majlis Syura kerana merugikan parti,kata Dr Mahfodz-M'insider
Gagal hadir mensyuarat punca Nasharuddin digugur-Harakahdaily
Najib kata Nasha dipecat selepas pulang dari Gaza-Malaysiakini
Isu Nasha:Tindakan Pas aneh, kata Muhyiddin-Sinar

1 ulasan:

  1. Inilah akibatnya bila perjuangan tidak ikhlas, seorang yang bergelar ustaz boleh melencong. Ya Allah peliharalah iman kami dan jauhkan kami dari sifat2 munafik.

    BalasPadam