Jumaat, 26 Jun 2009

Umno tak dak kerja, sikit-sikit mengadu kat polis

Pemuda Umno Kelantan telah buat report polis kononnya Murshidul Am Pas, TGNA dalam satu ceramah beliau telah menyamakan Umno dengan ajaran Ayah Pin yang sesat itu dengan Umno. TGNA juga kata Umno sama dengan Komunis. Ini perkara biasa bagi parti macam Umno setiap kali menjelang pilihanraya kecil ataupun pilihanraya umum.(gambar hiasan diatas adalah gambar Ayah Pin bersama UBN) untuk cari modal politik basi untuk raih simpati pengundi di Dun Manek Urai.

Dulu zaman mantan PM Tun Mahathir ,selepas berlakunya peristiwa Memali, Umno menyamakan Pas seperti Komunis, pengganas, penderhaka dengan tujuan untuk takut-takutkan orang bukan Melayu kepada Pas. Sekarang Umno tuduh Pas pula yang kata Umno sama dengan komunis, cuma masa tu ajaran Ayah Pin tak wujud lagi, kalau tidak , Umno akan kata Pas pun terlibat dengan ajaran sesat Ayah Pin. Pas juga pernah dilabelkan sebagai Parti Ajaran Sesat. Apa yang Umno tak kata dekat Pas.

Sebenarnya Umno takut kalah di Manek Urai, sebab tu, Umno reka cipta isu yang mengarut sebab kekeringan modal nak tepis segala isu yang melanda Umno. Apakah rakyat kelantan yang bijak berpolitik akan termakan isu karut Umno itu. Apakah rakyat Kelantan tak tahu dengan pembolotan hasil petroleum kelantan sebanyak RM25 Bilion setahun oleh Umno-Bn tanpa satu sen pun dikembalikan kepada rakyat Kelantan?Hasil minyak Kelantan Umno-Bn sapu , lepas tu cakap kerajaan Pas Kelantan tak reti perintah negeri, menyebabkan rakyat Kelantan jadi miskin!

Umno pergilah buat report polis satu dunia pun tak mengapa, kerana Pas yang berpegang dengan ajaran Islam tak pernah gentar dengan usikan "budak-budak Umno kelantan" seperti itu. Usikan seperti itu hanya akan membawa padah kepada Umno di Manek Urai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan