Isnin, 8 November 2010

Zaid 'cerai sms'

Ini apa yang dikatakan kepada saya oleh seorang Angkatan Muda Keadilan Shah Alam kepada saya mengenai perletakan jawatan calon Timbalan Presiden PKR Datuk Zaid Ibrahim yang sedang bertanding merebut jawatan no 2 dalam PKR.

Kata beliau sewaktu Datuk Zaid Ibrahim keluar daripada Umno dengan meletakkan semua jawatan dalam kabinet beliau dipandang sebagai seorang yang berprinsip dan dihormati kerana tidak memikirkan kepentingan peribadi dengan kedudukan beliau sebagai Menteri DiJabatan Perdana Menteri.

Tapi hari ini bila beliau umumkan letak semua jawatan dalam parti , termasuk tarik diri sebagai calon Timbalan Presiden dengan hanya mengumumkan melalui blog beliau tanpa menghantar sebarang notis ia dianggap sebagai orang yang tak dapat terima kekalahan. Sewaktu Datuk Zaid mendahului Azmin Ali '2-0' dalam pemilihan calon Timbalan Presiden sejak dua minggu lalu Datuk Zaid hanya diamkan diri tapi bila Azmin Ali pulak pintas kedudukan Zaid Ibrahim dengan 'agregat 4-2' , Datuk Zaid mula merasakan tidak lagi mampu mengejar Azmin Ali dengan mengemukakan perletakan jawatan tanpa sebarang notis. Zaid hanya umpama istihar 'cerai melalui sms' saja kata anak muda yang juga salah seorang pemimpin muda Shah Alam.

Kata beliau lagi keputusan Zaid Ibrahim tarik diri sebagai calon Timbalan Presiden sedangkan 'game' belum habis lagi tidak memikirkan para pengundi yang telah mengundi beliau. Kalau ia pun biarlah sehingga tamat 'game' , menang kalah adat permainan.Mana ada orang main bola tak habis 'game' tarik diri. 90 minit dan masa kecederaan boleh ubah keputusan. Beliau seorang peguam dan bekas Menteri tentu tahu segala prosedur. Apa tujuan Zaid sebenarnya?

Berkaitan;
Zaid:Notis blog sudah cukup , buat apa perlu surat rasmi-TMI
Anwar;Keputusan Zaid kerana kekalahan di Sabah-Malaysiakini

8 ulasan:

  1. hanya Zaid shj yg tahu apa niat beliau berbuat demikian...adat bertanding menang kalah sudah fitrah...yg menang drai..yg kalah tidak dilupa disish pun jngan...

    BalasPadam
  2. ek..ek..le.. buleh hg samakan dgn game main bola..apa punya bengong..

    BalasPadam
  3. ayo yo! merajuk pula orang tua ni,
    macam dr. Madey, siapa yang nak pujuk?. bagaimana dgn zoonordin?.
    Kita nak tanya, adakah si zaid ini masuk PKR kerana nak jawatan Tim Presiden?. Kalau tak dapat jawatan tersebut zaid akan merajuk dan meracau.
    Zaid mesti sedar siapa beliau?. baru masuk dua tiga hari dalam PKR, nak dakap gunung, mana orang percaya. Tengah orang meredah hutan dan memijak duri untuk menghidupkan PKR, dimana si Zaid ni?. Sejak beliau bersaman dgn PKR, apakah jasa dan sumbangan beliau untuk melebarkan PKR?.
    Kalau beliau menyertai mana-mana parti kerana nak jawatan Tim. Presiden, susahlah dunia ini. Hanya jawatan Mursyid am dan Tim, mursyid am PAS yang tidak dipertandingkan, tapi mustahil majlis syura PAS ingin menghadiahkan jawatan tersebut kepada Zaid.
    Kalau nak sesuatu jawatan dalam parti mesti bertanding, kalau kalah kita merajuk, ini adalah perangai kebudak-budakan. Kalau kita kalah, kita tuduh semua orang bencikan kita, kita tak pernah fikir kenapa orang menolak kita.
    Nasib baik zaid tak menang jawatan tim. Presiden PKR, kalau beliau menang, parti PKR akan jadi parti budak-budak. Dahlah PKR penuh dengan para katak, terpaksa pula dipimpin budak-budak. Kesian aku pada Anwar, ibarat "rebah dipintu pagar putrajaya".

    BalasPadam
  4. hanya dr mahathir sahaja yg kenal siapa itu anwar ibrahim.

    BalasPadam
  5. hanya dr mahathir sahaja yg kenal siapa itu anwar ibrahim??

    apa punya bengong otak kau...

    BalasPadam
  6. Engkau bengong otak sembab macam mahyuddin dan mat kontot. hang kena cerdik macam bik mama.
    Anwar sahaja yg kenal Mahathir. dulu zaman umno baru dua2 ni dalam tong taik. kata Arwah Ustaz Fadhil, anwar nak cuci umno dari dalam. macam boh minyak atar dlm tong taik, dengan minyak atar sekali busuk.
    kah kah kah.

    MAMPUS umno.

    BalasPadam
  7. kalau di sabah zaid ini umpama dr jeffery kitingan asyik mahu jawatan besar saja macam dia saja pandai yang lain semua bodoh,kalau lah orang seperti ini memimpin negara alamat lingkup lah kita jadi ada baiknya beliau tarik diri supaya perjalanan ke putrajaya tidak terganggu...lagi pun apa jasa zaid kepada PKR beliau bukan pernah kena renjis water canon atau dipukul dengan cota oleh PDRM,jadi kepada penyokong zaid renung -renung lah

    BalasPadam
  8. Zaid mana sesuai duk PKR.. kaki botoi..oopss..x-kaki botoi mana bole masuk dengan ahlul-juboq.. hanya pencinta juboq saja dapat menilai juboq..benak betui.

    BalasPadam