Ahad, 28 November 2010

Orang Pas masuk Umno atau Umno masuk Umno?

Setiap kali menjelang pilihanraya berita yang banyak keluar dalam tv dan media Umno ialah berita orang Pas masuk Umno. Kalau nak kira orang Pas masuk Umno sejak dulu lagi orang Pas dah tinggal berapa kerat saja. Ikut suka hang pa la nak masuk parti apa pun tu hak masing-masing. Hak demokrasi masing-masing.

Hang pa nak pilih parti Umno yang penuh dengan gejala rasuah, parti perasuah yang dah busuk hingga ke lubang pungkoq tu hak hang pa. Tun Mahathir kata ni bukan saya yang kata. Sebelum pru 12 yang lalu banyak sangat berita orang Pas masuk Umno tengok-tengok Umno-Bn hilang 5 negeri . Lepas tu senyap berita orang Pas masuk Umno yang ada berita ahli PKR pulak kembali jilat parti Umno sebab poket dan kantung mereka dah kering tak dapat apa yang mereka idamkan selama ini.

Masuk Umno paling kurang dapat juga jadi senator selepas puas maki Umno semasa dalam PKR dulu tapi bila keluar parti masuk Umno maki pulak bekas parti sendiri dok cerita isu pungkoq hidup jadi senang lenang!

Kalau setakat orang Pas nak pi jilat parti taik dan perasuah tu hang pa pilah. Kalau hang pa masuk Umno tak boleh hidup senang, jadi senator macam Mat Ezam tapi jadi pencacai tua angkut najis Umno hang pa lagi teruk pada Ezam .

Nak berjuang apa dalam Umno? Islam, bangsa dan negara?

4 ulasan:

  1. Melayu Kena Sokmo28 November 2010 10:06 PG

    Tu lah tandanya pemimpin UMNO terlalu bodoh. Yang cerdik hanya matekedarah wang rakyat sahaja. Lagi ramai dia ambil pemimpin najis serta khianat dari PKR, semakin penuhlah kapal mereka dengan tahi-tahi berulat ni sehinggalah kapal tersebut akan karam di PRU13, bersama korupsi, kronisma, nepotisma, rasuah, pecah amanah, pengkhianat bangsa, peruntuh agama dan penjual negara. Marilah kita berdoa sebagai rakyat yang dizalimi, semoga Allah mewarisi kebodohan mereka ini sehingga kepada 7 keturunan mereka kelak.

    BalasPadam
  2. apa yg pi sebut lubang pungkoq ni.....hang nak marah Umno pun.., janganla..perli PKR...apa nih !!

    BalasPadam
  3. la karipap daging babi!

    BalasPadam
  4. Karipap daging babi

    BalasPadam