Khamis, 25 November 2010

BN nak tukar lambang, perangai ?

Dacing BN diberi mekap logo 1 Malaysia, dijangka hiasi pru 13-The Malaysian Insider


Barisan Nasional (BN) melakukan perubahan kosmetik pada logonya “dacing” yang digunakan sejak 1970-an — disertakan lambang konsep 1 Malaysia — dipercayai bagi memulihkan imej perikatan 13 komponen itu selepas prestasi pilihan raya umum 2008.

Perubahan kosmetik itu juga sebahagian daripada pindaan perlembagaan BN yang diluluskan Dewan Tertinggi BN, Sabtu lalu.

The Malaysian Insider difahamkan logo baru ini akan digunakan sebaik sahaja diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan — kemungkinan besar ketika pilihan raya umum tergempar yang kini disebut-sebut akan diadakan suku pertama tahun depan.

Ataupun, jika ia diluluskan sebelum pilihan raya negeri Sarawak, sumber memberitahu, ia akan digunakan oleh BN negeri itu sebelum diperluaskan ke peringkat nasional kelak.

Justeru di bawah pindaan itu, The Malaysian Insider difahamkan, lambang “dacing” akan berwarna putih dan akan disertakan dengan lambang nombor satu yang merujuk kepada konsep 1 Malaysia.

“Lambang dacing akan bersertakan nombor satu dan huruf BN di tengah-tengah bagi menggambarkan 1 Malaysia,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Mengenai warna pula, kata sumber, ia berlatarbelakangkan warna nilakandi bersama jalur merah, kuning dan biru di sisi kiri dan kanan logo.-TMI

Bagaimana dengan rasuah, kebebasan bersuara, hak-hak berhimpun secara aman, akta zalim ISA yang terus menerus jadi senjata BN kata nak pinda sampai hari ini habuk pun tarak! Adakah ini idea Bik Mama nak tukar lambang Dacing ?

1 ulasan:

  1. rebranding ni org besa bt kalo produk2 kat pasaran dah xlaku atau pengguna dan berkurangan...UMNO-BN pun dah jdi cam ni ke sampai nak kna rebranding logo???

    BalasPadam