Sabtu, 3 Ogos 2013

Parti rasuah jual agama

Ku Nan: ABU ertinya Allah bersama Umno
Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini cuba memberikan takrif baru kepada slogan Asalkan Bukan Umno (ABU) yang popular digunakan untuk menolak parti itu setiap kali musim pilihan raya.

Katanya, ini kerana, selepas pilihan raya umum, Umno masih diterima apabila orang Melayu sehingga dapat meningkatkan jumlah kerusi Parlimen daripada 79 kepada 88.

"Bila nampak (grafiti) ABU, beritahu yg sebenarnya (bermaksud) Allah Berkati Umno. Apa berlaku di (pilihan raya kecil) Kuala Besut ialah Allah Bersama Umno.

"Percayalah kita berada di landasan betul cuma masalahnya kita cuba bercakaran antara satu sama lain," kata setiausaha agung Umno itu di Masjid As-Shafie di Taman Maluri, Cheras.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

ABU asalnya grafiti popular di sekitar ibu negara sebelum diangkat sebagai pergerakan anti-Umno dan BN oleh sekumpulan aktivis NGO.-M'kini

Aku tak terkejut bila Ku Nan kata 'Allah Bersama Umno'..Firaun pon mengaku dia 'Tuhan Yang Maha Tinggi'..Budak-budak pon kenai yang mana pensel dan yang mana pen..takkan kita dah tua-tua ni tak tau beza ..tambah tambah sat ngaku jadi syaiton ..sat2 ngaku 'Allah Bersama Umno'..ubat kuat yang dok jual kot pasar malam tu ada macam-macam jenama tapi semua disebut ubat kuat jugak..

Tun Madey pernah kata Umno Parti rasuah yang dah busuk hingga ke usus..bayangkan Ku Nan kata Allah Bersama Umno..

Cina bakuteh hina Islam masuk lokap.Melayu bela dan main2 ngan anjing dituduh hina Islam masuk lokap..Melayu Umno Parti Rasuah kata 'Allah Bersama Umno' (ABU) hebat..

2 ulasan:

  1. kepala hotak kau adnan lanjau awak orang asyik kutuk pas pkr dAN PEMIMPINYA DALAM BULAN RAMADAN YANG MULAI BARU TADI SAYA TENGOK BERITA TV3 NAJIB BUTOH DENGAN PEMBACA BERITA MAKI HAMUN LAGI PEMIMPIN PAS DAN PKR DAP DIA KATA ORANG KENTUT PUN FASAL ANWAR DAN NIK AZIA HADI GUAN ENG POOI PUNYA UMNO

    BalasPadam
  2. Mana ada tohan nak dudok dengan AMNO pulak

    PENYANGAK ramai la hat yang dudok bersama OMNO

    Pasai tu kejaan banyak hilang duit, kena sangak

    BalasPadam