Rabu, 26 Disember 2012

Biarkan Umno dengan lagu Kapiaq dan kangkungnya

Amanat:Presiden Pas jangan terus membisu

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang didesak supaya tidak terus membisu terhadap isu tuntutan masyarakat supaya beliau menarik kembali amanatnya yang mengkafirkan UMNO pada 1981.
Tokoh ilmuwan Islam, Prof. Emeritus Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Abd. Majid berkata, menurut prinsip Islam, Abdul Hadi perlu memperbetulkan semula kesalahannya supaya masyarakat tidak terus keliru.
Beliau berkata, Pas sendiri telah melanggar amanat yang dibuatnya kerana menjalinkan kerjasama dengan DAP atas dasar tahaluf.
"Kita minta supaya Abdul Hadi respons kepada tuntutan masyarakat supaya dia membetulkan balik apa yang salah. Itu prinsip Islam, kalau kita buat sesuatu yang salah maka kita perlu betulkan balik.
"Kalau dia kata dahulu tidak boleh kerjasama dengan kafir, kemudian dia buat kerjasama dengan DAP, dia kata dalam parti dia boleh atas dasar tahaluf, jadi sekarang dia kena betulkan masyarakat semua, jangan betulkan dalam parti dia sahaja, itu yang kita minta," katanya.-Utusan Meloya

Kalau takat jadi profesor macam ni lebih baik jadi ahli parlimen kedai kopi.Bercakap ikut lubang taik memang macam ni ikut suka nak kata apa pon.Sebelum cakap fikir dulu,toleh kanan dan kiri baru cakap.


Sekarang ni ramai yang tuduh Pas kafirkan Umno tapi dalam masa yang kangkong ni sendiri dakwa Umno kapiaq secara tak langsung hanya kerana 'Amanat Haji Hadi' yang langsung tak kata Umno kapiaq.

Yang jelas dan terbukti sejarah Umno hantar memorandum kepada Majlis Raja-Raja supaya buang perkataan Islam kepada pertubuhan Islam,Ngo dan majlis agama tak berani pulak nak respon.Orang yang benci Islam ialah Umno kalau tidak takkan sampai tahap nak buang Islam kepada pertubuhan Islam.Hang respon la kalau berani.Awat takut periuk nasi terbalik ka?Hang respon la Tun Madey kata BN PARTI SYAITAN YANG DIKENALI kalau berani sangat!

Biarlah Umno yang syok sangat nak jadi kapiaq tu menari ikut lagu lama.Rakyat tak lah bodoh dan buta fikiran macam penyokong Umno.Bekas ahli Pas yang kena pecat nak nyanyi lagu Umno Kapiaq hang pa nyanyi lah puas-puas.Kangkong ni patut jumpa Nakhaie Haji Ahmad bekas Naib Yang di Pertua Pas tanya betoi ka Umno kapiaq.

Woiittt! rakyat nak harga minyak turun,harga barang turun,harga kereta turun,tol dihapuskan, kamera AES diterbalikkan  bukan nak dengaq lagu Umno yang nak sangat jadi kapiaq!

Dengar ni Umno , dengar ni kangkong ..rakyat nak yang ini jangan nak kalihkan isu

1 ulasan:

  1. klu semua boleh turun harga....nanti rakyat pun senang

    BalasPadam