Isnin, 20 Disember 2010

Adakah semua pemimpin Pas contohi TGNA?

Kata MB Kelantan Tok Guru Nik Aziz yang juga Murshidul Am Pas dalam laporan Harakahdaily beberapa hari yang lalu;

Menteri Besar yang juga Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bercadang untuk menyumbangkan satu pertiga daripada wang simpanannya kepada PAS bagi memantapkan lagi parti dalam memperjuangkan Islam.

"Saya sudah maklum pada setiausaha saya minta semak duit dalam akaun ada berapa, kemudian bahagi tiga. Saya hendak beri kepada parti sebagai sumbangan dalam memantapkan gerakan daulah Islamiyah," katanya kepada pemberita selepas ditemui di kediamannya hari ini.-Harakahdaily.

Tu cara hidup Tok Guru sebagai pemimpin Pas sebagai contoh kepada ahli dan penyokong Pas. Bagaimana dengan lain-lain pemimpin Pas?Adakah mereka sanggup tiru cara hidup Tok Guru yang tak sayangkan duitnya untuk parti?Memang mereka ada menyumbang kepada parti tapi jika hidup bermewah sebagai pemimpin Pas , pemimpin parti Islam ia akan dianggap sama macam pemimpin Umno!

2 ulasan:

  1. subahanallah...harap2 bkn fokus pd pimpinan PAS shj yg perlu contohi sikap TGNA typi ahli pun perlu ada sikap sebegini..sbb xhangus pun duit yg disumbang sbb ia merupakan saham akhirat yg kt tuai dan akan nikmati ia di akhirat kelak...

    BalasPadam
  2. Ostat Azizan Kedah tengah duk pikiaq.......
    Nak sedekah..
    Sayang nak sedekah...
    Nak sedekah..
    Sayang nak sedekah...
    Nak sedekah..
    Sayang nak sedekah......................

    BalasPadam