Jumaat, 1 Oktober 2010

Ku Li nak makan kepala gajah pun Muhyiddin sanggup carikan!

Tengku Razaleigh Ketua Umno Bahagian Gua Musang seperti yang dilaporkan Malaysiakini Siapa ketuai BN di Galas? Ku Li terus berteka teki belum bagi kata putus terima atau tidak perlantikan Ku Li oleh Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yaasin sebagai Pengarah PRK Dun Galas bagi pihak BN. Muhyiddin juga bukan takat lantik Ku Li sebagai Pengarah Prk Dun Galas malah sedia melantik Ku Li sebagai calon Umno untuk kerusi Dun Galas. Dalam keadaan sekarang semua nak diserahkan kepada Ku Li malah jiwa raga sekalipun kalau Ku Li mintak Muhyiddin akan bagi. Jangankan telor rebus kepala gajah pun Ku Li nak makan Muhyiddin sanggup carikan!

Katalah Ku Li tolak siapa yang akan malu? Umno pusat nak letak muka tang mana. Kalau Ku Li anggap beliau bukan lagi 'Ghurka Umno' pemimpin Umno pusat nak kata apa?Dah terdesak baru cari Ku Li yang disisihkan Umno Kelantan dan pusat.

Kata Ku Li dalam twitter nya menafikan pelawaan Muhyiddin;

"Rakan, rakan, saya tidak berkata ya ataupun tidak. Saya akan menjelaskan berhubung Galas apabila saya pulang ke Malaysia,” tulisnya pada jam 6.35 waktu tempatan.

Tengku Razaleigh kini berada di Ireland, bagi melawat universiti di mana beliau mendapat pendidikannya - Queen's University di Belfast. Beliau dijadualkan pulang pada 9 Oktober ini.

Namun pada awalnya, tidak dapat dipastikan sama ada Tengku Razaleigh merujuk kepada pengumuman kenyataan Muhyiddin atau cadangan dari pihak lain yang beliau dilantik sebagai pengarah pilihan raya BN.

Bagaimanapun, gambaran semakin jelas, apabila seorang daripada pengikutnya mengemukakan soalan di Twitter kepadanya: "Harap maaf Tengku, tetapi kenapa TPM asyik berkata bahawa anda telah persetujui? Bukan sekali tetapi hampir setiap hari.”

Menjawab soalan itu, Razaleigh menyerahkan perkara berkenaan kepada Muhyiddin dengan berkata beliau belum memberi sebarang persetujuan berhubung jawatan berkenaan.

"Itu, kita kena tanya beliau. Saya setakat ini belum membuat sebarang kenyataan,” jawab Razaleigh.-Malaysiakini.

Kalau Ku Li tolak serahkan saja kepada NGO Perkasa, kalau Ku Li terima itu tak menghairankan sebab Ku Li masih ahli Umno dan ahli Parlimen Gua Musang (Umno).Kalau Ku Li nak kenakan Muhyiddin Ku Li akan tolak kerana Muhyiddin banyak kritik Ku Li yang sokong Kelantan tuntut royalti minyak bukan wang ehsan daripada kerajaan pusat.

Apa yang pemimpin Umno tak kata kepada Ku Li yang dituduh sealiran dengan Kerajaan Negeri Kelantan dalam isu royalti minyak?Bila timbul prk di Galas mereka memuji dan memuja Ku Li takut-takut Ku Li tolak jawatan kosong yang ditawarkan Umno pusat di dun Galas. Adakah Muhyiddin sedang menghina Ku Li dengan apa yang ditawarkan Muhyiddin kepada Ku Li?

1 ulasan:

  1. salam...
    masa dperlukan umno sanggup berabis..tpi bla xdperlukan..dperlekeh stiap masa...wallahua'lam

    BalasPadam