Rabu, 20 Oktober 2010

Bangun Orang Asli Tolak Umno-BN!

Orang Asli di Malaysia atau orang Asal yang ada di Malaysia kena tipu lagi dengan Umno. Mereka tak diiktiraf sebagai bumiputera. Kasihan..Orang Asli jadi bahan mainan Umno bila tiba musim pilihanraya. Mereka dilayan Umno sebagai golongan 'pariah' dalam masyarakat Malaysia oleh Umno.

Waktu musim pilihanraya undi orang Asli ditagih untuk sokong Umno-Bn lepas pilihanraya orang Asli tak ada nilai pada Umno. Bangun Orang Asli woiii lawan Umno jangan kena tipu macam orang Melayu bila Umno dok ulang-ulang kata tanpa Umno , Melayu dah tak ada apa-apa.

Orang Melayu Asli juga lebih asli daripada orang Melayu.Nama depa pun macam orang Melayu. Ada nama Ahmad, Hasan, Karim . Tapi ada yang Islam dan bukan Islam. Orang Melayu pun dah ramai yang tak Islam jadi murtad masuk agama lain.

Umno ingat orang Asli yang ada di Malaysia lahir di Australia kot sebab kat Australia pun ada orang Asli sebab tu orang Asli tak diiktiraf sebagai bumiputera.Orang Asli kat Malaysia tak lahir di Bangladesh, India atau China tapi mereka lahir di Malaysia sejak turun temurun kenapa liat nak iktiraf sebagai bumiputera?Orang Asli pun boleh mengundi macam orang Melayu dan kaum lain di Malaysia.

Berkaitan;
Usul bahas Perkara 153 untuk orang Asli ditolak lagi-Malaysiakini
Orang Asli cadang bawa isu status ke Galas-Harakahdaily
Orang Asli kecewa Speaker tolak usul hak keistimewaan-FMT

1 ulasan:

  1. salam...
    sesungguhnya semua manusia di sisi Allah adlh sama..yg mbezakan hanyalah iman dan taqwa...wallahua'lam

    BalasPadam