Jumaat, 18 Jun 2010

Seronok sangat ka orang Islam tuduh Islam ganas?

Angin tak ada , ribut pun tak dak tup-tup muncul pulak cerita Jemaah Islamiah (JI) di IPT. Ketika negara heboh dengan isu Apco, keganasan Israel, judi bola, rakyat 'dipaksa' untuk dengar kisah JI yang tah betoi entah tidak. Dalam laporan media pro Umno Utusan Malaysia Online JI:KPT Sedia Tubuh Jawatankuasa Khas melaporkan ;

Kementerian Pengajian Tinggi bersedia membentuk satu jawatankuasa khas membincangkan masalah penglibatan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) dengan kumpulan militan Jemaah Islamiah (JI).

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, melalui jawatankuasa itu nanti semua pihak yang berkaitan dengan masalah itu dapat bertemu dan mengadakan perbincangan secara berkala di samping mengenal pasti peranan masing-masing.

Menurutnya, usaha penubuhan jawatankuasa khusus itu penting untuk mengelakkan perkara seumpama itu dari terus memudaratkan negara.

Katanya, pertemuan yang bakal diadakan pada minggu hadapan itu secara tidak langsung dapat menentukan peranan yang sepatutnya dimainkan oleh pihak IPT dalam membantu pihak polis.

"Pihak kementerian akan terus memberi kerjasama dengan pihak polis dalam memberikan bantuan untuk mengekang masalah ini dari terus berlanjutan.

"Sebelum ini pun menurut pernyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, satu pertemuan melibatkan pihak polis dengan pegawai-pegawai kanan IPT akan diadakan untuk membincangkan masalah ini," katanya.

beliau mempercayai ada di kalangan mereka yang terlibat dengan kegiatan JI terdiri daripada kategori ahli biasa dan perekrut.

"Biarpun begitu keadaan masih lagi terkawal dan tidak begitu membimbangkan kerana buat masa ini belum ada tangkapan dibuat.

"Kalau dikira institusi pengajian tinggi awam (IPTA) sahaja kita mempunyai bilangan 250,000 tenaga pengajar dan 450,000 pelajar di seluruh negara," katanya.

Menurut beliau, pihaknya tiada halangan sekiranya pihak polis mahu melakukan tangkapan ke atas mana-mana pensyarah atau pelajar yang terlibat dengan kegiatan tersebut.-Utusan Malaysia Online.

Siapa pulak yang akan ditahan dibawah akta zalim ISA?Paling senang tangkap orang ialah ISA. salah tak salah Menteri Dalam Negeri ada kuasa penuh untuk hantar sesiapa yang ditahan di bawah ISA ke Kem Tahanan tanpa bicara di Kamunting, Perak.

Kerja-kerja dakyah palsu untuk buruk-burukan agama Islam jika dimainkan oleh bukan Islam kita cepat melenting dan lawan sampai hangit. Bagaimana pulak jika dakyah palsu dan bohong kata penganut Islam dan agama Islam itu ganas dan pelampau dimainkan sendiri oleh manusia yang juga bergama Islam?Ketika satu dunia benci dan meluat dengan kelaku Zionis Israel kita pulak disumbat dengan berita-berita orang Islam pulak jadi pengganas dan pelampau nak bom kuil dan tokong di Malaysia!

Dalam laporan Malaysiakini Serang Kuil:Kemuka Bukti Atau Dakwa Penyebar Berita melaporkan;

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan digesa mendedahkan nama pengganas dan pertubuhan mereka jika terdapat bukti, mereka cuba menyerang tempat ibadat bukan Islam di negara ini.

Pengerusi kumpulan hak asasi manusia, Citizens International, SM Mohamed Idris dalam kenyataannya berkata jika tidak ada bukti terhadap jenayah itu, mereka yang menyebarkan berita palsu berkenaan dengan tujuan untuk memburuk-burukkan Islam perlu diseret ke mahkamah.

“Kami menggesa Ketua Polis Negara supaya mendakwa mereka (pengganas) di mahkamah jika terdapat bukti yang menyokong dakwaan bahawa mereka merancang untuk memusnahkan kuil itu.

“Jika tidak terdapat bukti terhadap jenayah yang didakwa itu, maka mereka yang bertanggungjawab mereka-rekakan dan menyiarkan kenyataan palsu untuk memburuk-burukkan Islam dan umat Islam itu hendaklah dibawa ke muka pengadilan,” katanya.-Malaysiakini.

Awas ! Bila PM Najib kata tarikh pru 13 akan jadi satu kejutan semua pihak. Bukan tarikh pru saja akan terkejut banyak perkara lain yang libatkan isu Islam dan Melayu akan jadi kejutan selepas ini.
Berkaitan;
Dakwa atau kamu hanya cuba burukkan Islam-SM Idris
-Harakahdaily.

2 ulasan:

  1. salam..
    renungkan maksud Kalamullah ini : Dan mereka semuanya (di padang Mahsyar) akan berkumpul menghadap ke hadirat Allah, lalu berkatalah orang-orang yang lemah kepada orang-orang yang sombong: "Sesungguhnya kami dahulu adalah pengikut-pengikutmu, maka dapatkah kamu menghindarkan daripada kami azab Allah (walaupun) sedikit saja? Mereka menjawab: "Seandainya Allah memberi petunjuk kepada kami, niscaya kami dapat memberi petunjuk kepadamu. Sama saja bagi kita, apakah kita mengeluh ataukah bersabar. Sekali-kali kita tidak mempunyai tempat untuk melarikan diri". firman Allah dlm surah Ibrahim ayat 21

    BalasPadam
  2. Semoga tiada orang mengambil kesempatan untuk memburukkan Islam. Lagipun tak logik nak ugut lokasi sedemikian pada waktu sebegini..

    Ntahlah

    PLEASE CLICK FOR MY PERSONAL BLOG ABOUT LEGAL & MY PERSONAL LIFE

    BalasPadam