Rabu, 26 Jun 2013

Muka hang pa tempek kulit apa yang liat sangat nak letak jawatan!?

Dua berita panas punqkoq hari ni;

SPR: Dakwat kekal guna pewarna makanan, bukan bahan kimia

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengakui hari ini di Dewan Rakyat tiada bahan kimia yang digunakan dalam dakwat kekal yang digunakan pada pilihan raya umum 5 Mei lalu, sebaliknya digantikan dengan pewarna makanan.
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim memberitahu dalam transkrip jawapan kepada pertanyaan Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng yang mahu SPR menjelaskan kandungan dakwat kekal tersebut memandangkan keberkesanannya semasa pilihan raya umum ke-13 (PRU13) dipersoalkan kerana boleh ditanggalkan.
"Tiada kandungan bahan-bahan kimia digunakan dalam dakwat tersebut sebaliknya ianya digantikan dengan penggunaan bahan-bahan pewarna makanan yang diluluskan," kata Shahidan hari ini.-M'insider.
Mula-mula SPR pakat kata kami tak tipu ini propaganda pembangkang yang tak dapat terima kekalahan.Bila rakyat pakat berhimpun Blackout 505 sampai satu Malaysia SPR mengaku kata depa kecewa kerana dakwat tak kekal.

Tapi Pengerusi SPR dan timbalannya tetap cakap keras kepala dan ketegaq kata kami tak akan letak jawatan,kami tetap nak pegang jawatan yang kami sandang.Hari ni dalam parlimen didedahkan kata dakwat tu pulak guna pencelop makanan hang pa tak mau letak jawatan lagi ka?Tapi nak letak jawatan apa ..hang pa memang jenih muka tempik kulit B**i!Kalau berani buat pru semula..kalau berani la!
Ni lagi satu kes;

Mahkamah putuskan KPN bertanggungjawab terhadap kematian Kugan

Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar  dipertanggungjawabkan ke atas kematian A. Kugan ketika berada dalam tahanan polis, kerana didera secara fizikal semasa soalsiasat polis empat tahun lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan hari ini.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk V. T. Singham mengatakan, Khalid yang pada ketika itu merupakan ketua polis Selangor, cuai untuk memastikan keselamatan tahanan dalam kes ini.

Keputusan hakim ini dijangkakan akan membuka ruang kepada lebih banyak saman kepada pihak polis.-M'insider.

Sila letak jawatan kalau ada maruah la!Ini yang terjadi di negara kita yang dok mengaku sangat kata negara Islam.Buat malu jual nama Islam tapi perangai masing-masing langsung tak ikut macam orang yang beragama.Kaki menipu dan putarbelit.

Tu di negara orang putih yang kapiaq tu depa cukup pantang jika pemimpin depa cakap bohong dan salah guna kuasa.Belum didakwa baru dituduh dah letak jawatan!

2 ulasan:

  1. Muka dia org ni tak ditampal dgn kulit apa2 pun cuma muka dia org ni jenis muka mangkuk jamban tak tau malu dan tak ada maruah. Dah biasa taik berselepet merata mana ada malu...

    BalasPadam
  2. Muka hang ditempek dengan ketoi taik

    BalasPadam