Sabtu, 22 September 2012

Mana lagi hina 'fatwa' ulama muda Umno dengan Ngeh Dap?

Ulama muda Umno Fathul Bari kata demontrasi haram tak kiralah demontrasi apa pun haram bagi puak tu yang katanya 'Teguh atas jalan Nabi dan para sahabat'.Kata ulama muda Umno tu,"Berkenaan demonstrasi dan menunjuk perasaan, pihak kami sudah berulang-kali menyatakan pendirian. Demonstrasi Bersih yang sebelum ini kita katakan “haram, haram, haram” itu, sama sahaja hukumnya dengan demonstrasi-demonstrasi yang lain.
Demonstrasi tidak memberikan apa-apa manfaat kepada umat Islam, sebaliknya yang memberikan manfaat adalah kita menjawab semula isu ini, mengambil kesempatan yang ada ini untuk menjelaskan kepada dunia tentang Nabi kita, agama kita, Al-Quran, sahabat Nabi."Baca semua di sini.
Cara tak langsung 'fatwa' ni turut kata demontrasi yang berlaku di depan kedutaan AS di KL dan demo Umno di Masjid Kg Baru semalam haram la!Bagi puak ni mungkin kerana zaman Nabi tak ada demontrasi,jadi benda yang tak berlaku zaman Nabi kalau buat semua tak boleh dilakukan.Untuk pengetahuan di Malaysia setiap tahun ada demontrasi sayang Nabi Muhammad SAW sempena memperingati kelahiran Baginda iaitu MaulidurRasul.
Mari kita baca pulak apa kata Pengerusi Dap Perak Ngeh Koo Ham yang kini dicemuh dan dikecam pelbagai pihak kerana kritik demontrasi yang ada kaitan dengan filem AS yang hina Nabi Muhammad SAW yang katanya begini,""Khairy mahu umat Islam mengadakan protes terhadap Sam Bacile (pengarah Innocence of Muslims). Untuk Islam atau untuk kepentingan politiknya."Adakah orang Islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini," tulisan anggota parlimen Beruas di Twitter itu dipetik.Baca di sini.
Akibat dikecam dan rasa tersilap Ngeh telah mohon ampun dan maaf kepada seluruh umat Islam di Malaysia.Mohon maaf Ngeh tak diterima oleh puak Umno dan mahu panjangkan kes ini untuk dijadikan talian hayat Umno sebagai isu pilihanraya yang semakin hampir.Setahu saya Chua Soi Lek Presiden MCA yang kata adun Umno yang cadangkan hukum Hudud dilaksanakan di Johor sebagai hilang akal atau gila  tak pernah pulak reti minta maaf.

Orang bukan Islam tak sepatutnya menyibuk tentang Islam lebih baik sibukkan dengan agama sendiri!
Ulama muda Umno juga patut minta maaf sebab kata demontrasi haram sama macam Ngeh yang buta tentang Islam kata buang masa saja berdemontrasi.Mana lagi hina fatwa Fathul Bari dengan Ngeh?Ngeh dikecam kerana dituduh hina Islam kerana beliau bukan seorang Islam.'Fatwa' Fathul Bari juga hampiri apa yang Ngeh maksudkan.

Kepada yang malas turun demo tak kira ustaz Umno atau ustaz Pas lebih suka melayan kitab dalam masjid hang pa buat lah kerja hang pa kami buat kerja kami.Kalau demo Bersih 3.0 tak ada pulak penyokong PR yang kata lebih baik dok rumah tapi bila demontrasi anti filem hina Nabi masing-masing nak corner-corner hujah tak mau turun demo!

Ada yang kata filem lawan dengan filem la...seni lawan dengan seni la geli aku dengaq!Takkan filem lucah nak lawan dengan filem lucah?

Tukang 'fatwa' yang kata demo haram sepatutnya berjalan dan round seluruh dunia Islam kini adakah mereka selesa duduk di rumah menonton tv dan tidak geram dengan makhluk yang hina Nabi Muhammad SAW dan Islam?Pas tu baru buat 'fatwa'.

Takat kecam dalam blog,twitter dan FB tapi tidak berani turun di jalanraya hebat sangat ka 'fatwa' tu? Saya dok teringat 'fatwa' hebat Tun Madey yang kata 'Umno-Bn syaitan yang dikenali'.Tak ada biji mata dalam Umno yang berani lawan 'fatwa' Tun Madey.

1 ulasan: