Jumaat, 23 September 2016

SPR tu "Robot" ciptaan Umno..


Parti2 pembangkang kelam kabut dengan cadangan SPR yang mahu buat persempadanan semula kawasan pilihanraya yang dilihat menguntungkan Umno.
Bila baca beberapa analisa antaranya kata beberapa dun di Selangor akan jatuh semula kepada Umno -Bn, malah ada Dun yang dah menang kali ni hanya akan menang dengan majoriti tipis..
Yang cipta dan buat SPR tu Umno-Bn sudah tentulah bila2 pun SPR akan jadi mesin Umno bukan jadi mesin yang menguntungkan pihak pembangkang.
Tu dari sudut persempadanan semula kawasan pilihanraya yang pihak parti pembangkang tak puas hati..
Macam mana pulak sikap pengundi yang kini marah dengan pihak pembangkang kerana berpecah belah dan tidak bersatu hati menentang Umno -Bn?
Pembangkang berpecah kepada dua puak satu Pakatan Harapan dan satu lagi Pas-Ikatan Gagasan Sejahtera.
Penyokong pembangkang mahukan satu lawan satu antara pihak Umno -Bn dan pembangkang bukannya tiga atau empat penjuru yang sudah tentu menguntungkan Umno.
Tanpa robot SPR buat persempadanan semula pun pembangkang akan kalah teruk jika mereka masih keras kepala tidak mahu satu lawan satu malah dok syok kata kami kuat walaupun dok sorang2..ini kerusi tradisi kami hang pa jangan kacau..hang pa bertanding kami jugak nak lawan ..
Bila SPR nak ubah kawasan persempadanan semula kawasan pilihanraya pakat riuh isu sesama pembangkang tak selesai2.Sekali lagi nak habaq...jika pru tahun depan pembangkang akan kalah teruk..sebab kena main dengan SPR dan sikap pembangkang yang tidak BERSATU menentang Umno- Bn yang bawak mudarat besar kepada negara.
Tak pa la kan yang dah besa menang boleh makan pencen MP dan Adun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan