Rabu, 18 Jun 2014

Kalau tak rugi bukan MAS namanya

Tiada yang rugi melainkan rugi belaka..itulah MAS..Lama2 ada la taikon besaq beli MAS. Masa tu saham MAS yang sekarang ni sekitar 0.10-0.19 sen akan naik balik.
INFO ANGKA
KERUGIAN MAS :

1997 - RUGI RM 259.9 juta
2001 - RUGI RM 835.9 juta
2005 - RUGI RM 1.25 bilion
2006 - RUGI RM 133 juta
2011 - RUGI RM 2.52 bilion
2012 - RUGI RM 431 juta
2013 - RUGI RM 1.174 bilion
2014 - (1/4 2014)
RUGI RM 443j

Sumber : Jawapan Menteri di Parlimen. 18 Jun 2014.

4 ulasan:

  1. Salam Bro,cakap memang mudah tapi berilah cadangan bagaimana nak bagi MAS untung !

    BalasPadam
  2. MAS adalah lubuk emas bagi kroni2 semenjak zaman madey lagi.

    lebih baik tutup je dan buatlah bisnes AYAMAS, ada jg nama mas jgn tkde.

    adakah ini konspirasi golongan tertentu terhadap satu2nya syarikat penerbangan melayu?

    PERKASA taknak siasat ke

    BalasPadam
  3. gaji ktangan mas semua terlalu tinggi...pilot saja rm35k - 45k seorg,kalau 100 org .ktangan bawahan starting offboy rm 1200/-seorg kalau 100 org. pemandu rm 1600- seorg kalau 100 org. belum lagi paramugari dll.belum alaun terbang atau hotel2 luar negara.harap turun gaji staf mas serta alaun .jgn dengar cakap union.
    misi mas ; SELAMAT MAS ATAU DISKUAN GAJI ATAU GOOD BYE MAS.

    BalasPadam
  4. Apa-apa hal saya naik MAS dulu, kini dan selamanya tak kira apa cuaca. Sokongan moral dari seorang anak Malaysia yang tak mahu memburuk2kan sebuah syarikat penerbangan Malaysia. Malah, saya berbangga dengan dengan pencapaian MAS sehingga kini. Saya rasa saya bukan seorang sahaja yang berpuas hati dengan khidmat berkualiti MAS. Cuba tanya rakyat belanda dan keluarga yang "cheated death" sebab MAS MH17 dah penuh dan beliau terpaksa naik KLM. Kata isteri beliau, suaminya sejak dulu naik MAS sahaja.

    BalasPadam