Sabtu, 24 Ogos 2013

Konflik Syiah -Sunni:"Jangan jadi bodoh.."

Antara petikan menarik penjelasan oleh Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia(Shura) ust Abdul Ghani Shamsudin mengenai konflik Syiah- Sunni;
Umat Islam walaupun kita berjihad tapi kita kena pastikan yang kita lawan ini adalah kumpulan yang zalim.Kumpulan Sunni ini ada yang bunuh orang Sunni.Orang Mesir bukankah orang Sunni?Yang menyebelahi Jeneral As Sisi itu juga kumpulan Sunni.Masalahnya mereka itu jahat.Kita kena waspada dengan perancangan grand design ini.

Dalam suasana umat Islam semakin parah,kemelut Syria belum berjaya diselesaikan ,datang pulak musibah Mesir ini..di mana isu Mesir ini satu usaha seluruh dunia yang dirancang Yahudi dan Amerika supaya kumpulan yang hendak kepada Islam ini..Islam politik..Islam Tamadun ini..sebagai Islam Terrorist yang dikejar untuk dibunuh.Ini satu perancangan jangka panjang.

Semakin hari semakin parah.Kita sebagai umat Islam yang faham,yang tahu sejarah pertembungan Syiah dan Sunni,ia bukan dapat diselesaikan dengan menyiarkan dalam Facebook.Ia satu persoalan yang sangat besar dan kita jangan jadi tidak tentu arah.Macam setengah orang yang mudah melatah dan menyebabkan menjadi susah.
Dalam hal seperti ini kita memerlukan sokongan negara Islam Iran yang juga pernah bantu Hamas.Jangan pulak kita kata Iran pun kapir.Kita jangan jadi bodoh.Akhirnya kita berjuang tanpa kebijaksanaan...


Kepada yang bercakap mengenai Syiah dibelakang konflik Mesir ,kita tidak usah layan.Umno yang sibuk bercakap mengenai Syiah ini.Ulama Muda Umno Fathul Bari menyebut Khawarij.Puak-puak as Sisi inilah Khawarij sebab keluar daripada ketaatan yang telah dipilih dengan melakukan rampasan kuasa..Bertindak membunuh rakyat yang hanya duduk di situ.Ini pembunuhan kejam yang dibuat As Sisi.Ini sangat jelas.Tetapi kenapa pula hendak ditukar bahawa yang jahat adalah Ikhwanul Muslimin.-FIKRAH sila beli hari ni untuk bacaan lanjut Harakah bil 1871 keluaran Isnin.


4 ulasan:

  1. Sambil mengkritik pembaca yang tidak mampu berfikir secara kritis, penulis kolum Malaysiakini (Hishamuddin Rais) terus mempertahankan analisa politiknya tentang Syria sebagai bukan konflik Sunni- Syiah, bahkan beliau menegaskan apa yang berlaku di Syria ialah projek kuasa imperial Anglo-Amerika dan Zionis untuk mengawal bumi Arab dengan tujuan mengawal telaga minyak dan gas.

    Dengan nada menyindir beliau bferkata, "Kenapa agaknya perkara sesenang tupai meloncat di dalam belukar ini pun gagal difahami oleh sesetengah pembaca."

    Tambah beliau lagi, "Jika seseorang memiliki keupayaan berfikir secara kritikal apabila membaca apa yang sedang berlaku di Syria pasti akan timbul pelbagai soalan. Contohnya: Yang bermazhab Syiah di Syria hanya 10 peratus dari 28 juta rakyat. Tentera Syria majoritinya bermazhab Sunni. Jika konflik di Syria ialah konflik Syiah lawan Sunni pasti soldadu Bashar yang bermazhab Sunni telah bangun menibai Bashar. Pasti telah lama Bashar terkubur. Kenapa ramai manusia Melayu tidak memiliki kudrat untuk menimbulkan soalan ini?"

    Beliau juga mempertikaikan kenapa tidak ada pihak yang menyingkap konflik berdarah di Mesir sebagai Sunni membunuh Sunni, atau kenapa ada Sunni menentang Morsi dan ada Sunni menyokong Morsi?

    BalasPadam
  2. laknat engkau wahai anak rais.

    selagi anak bini kau tk dirogol dikelar disembelih dibunuh mcm nasib umat Islam sunni di Syria selagi itulah kau tknk faham siapa itu syiah laknatullah tentera dajjal.

    LAKNATULLAH WAHAI PENYOKONG KEZALIMAN

    BalasPadam
  3. Syiah adalah doctrine dajjal akihrzaman. Mereka membenci sunni paling hebat dlm sejarah kemanusiaan.

    Wajib tolak syiah. Jgn jadi bodoh mcm mat sabu hishamudin rais ust ghani samsudin dntokguru sorang lg tu yg buta hati dr melihat kekejaman tgn syiah Syria dn masih bermain2 dgn teori bodoh bashar mesti dipertahankan kerana dia musuh Israel n US.

    syiah alat US utk bunuh umat Islam. US galakkan syiah dimana ade sunni. syiah bukan mazhab Islam, mereka agama dajjal laknatullah yg dibela US. mereka yg sokong kezaliman syiah akan duduk sama dgn mereka dlm neraka.

    US memang jhat tp tgn yg bunuh umat Islam ialah tangan syiah! PAS mesti dibersihkan dpd syiah. Pemimpin yg sokong bashar n iran mesti dijatuhkan dlm Muktamar akan dtg.

    Episod perang akhirzaman telah bermula. syiah sedang meratah umat islam arab dn berniat takluk timur tengah Kabaah utk bongkar kubur sahabt. hanya org yg buta hati yg masih anggap syiah baik tp semua perancangan Amerika yahudi. Syiah tu sendiri adalah dpd yahudi Dollah Saba laknatullah.

    Sedarlah Umat Islam kita sedang berhadapan Dajjal yg didokong yahudi Zionist. Kalau benar syiah iran pembela Islam MEREKA TIDAK AKAN SEMBELIH KANAK2 DAN WANITA SUNNI. syiah bkn pengikut Muhammad saw tapi dajjal yg menyamar topeng Islam

    Kalau benar PAs berjuang utk Islam, maka akhirat itu matlamatnya, bkn semata2 menang dunia dgn sekongkol dgn kafir syiah dajjal sepupu amerika.

    Demi akidah dn nyawa umat Islam; PAS tidak penting, hjhadi tidak penting, menang dgn bantuan iran tk penting.. yg penting akidah benar dn menolak zindiq n kafir bertopeng Islam biarpun kita seorang diri dn kalah dlm perjuangan.

    Ingat! syiah masa lemah bertakiyah, bila kuat umat Islam akan disembelih. mcm gula dlm badan, Nampak sedap rasa manis tp bila lebih kena potong kaki kencing manis.

    Kalau sygkan Islam, Nabi saw dan akidah, kalau takut ke neraka bersama syiah, tolak syiah habis2an. Yg dh bahlul ikut syiah mesti dipulihkan.

    BalasPadam
  4. Hahaha.. syiah masa kuat dah boleh buat nuklear.. muahahaha

    BalasPadam