Isnin, 26 Ogos 2013

Berita bodohkan rakyat sikit ja kalau banyak..

'Berita perbodoh rakyat hanya sedikit'
Penasihat redaksi agensi berita Bernama Datuk Azman Ujang berpendapat hanya sebahagian kecil dari laporan yang diterbitkan oleh media arus perdana bersifat "memperbodoh-bodohkan" rakyat.
NONEBeliau berpendapat demikian kerana akhbar arus perdana masih dibeli dan dibaca orang ramai.

"Jika akhbar-akhbar memperbodohkan isi kandungan mereka, lambat laun orang akan berhenti membaca akhbar itu dan saya tidak merujuk kepada mana-mana akhbar secara khusus di sini.

"Hakikat bahawa akhbar-akhbar ini masih berada dalam pasaran bermakna orang ramai percaya bahawa berita-berita yang didakwa memperbodohkan orang ramai hanyalah sebahagian kecil daripada apa yang mereka mahu baca," katanya.
Beliau berkata demikian dalam forum di Sidang Kemuncak Pemimpin Pelajar Malaysia ketujuh di Kuala Lumpur petang ini.-Malaysiakini

Tu pon dok kutip baca lagi walaupun dah terbukti benar media arus Perdana memperbodohkan rakyat...katanya yang berita bodoh tu sikit ja kalau banyak agaknya BN dapat 2/3 majoriti dalam parlimen..

Berita fitnah Utusan Meloya menyebabkan akhbar tersebut seringkalah dan kena bayar saman berjuta ringgit tu pon masih tak sedar dok percaya lagi..yang bodo bertambah bodo bukan lagi cerdik..sikit cerdik pon tak dapat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan