Isnin, 15 Oktober 2012

Umno la ni dah jadi gulai basi, perjuangan Asang Ali hanya 'gigi palsu'

Pagi Ahad kawan saya telefon dan berceritakan kepada saya tentang Umno dan Asang Ali Jati tiga jalur.Dia tinggal di Sekyen 5 ,Taman Putra Mahkota, Bangi. Bila dengaq nama Asang Ali saya kata buat apa nak dok kalut dengan dia.Kawan saya kata dengaq la apa veteran Umno kata kepada Umno dan Hasan Ali.

Kawan saya tu bercerita.Veteran Umno tu kata tunggu orang lain tak ada kat surau kita sembang pasal Umno.Veteran Umno tu kata ,"Jangan bimbang saya sendiri nak sokong Pas dan PR.Umno la ni dah jadi macam gulai yang dah basi.Gulai kalau naik berbuih tu orang tak makan dah tu tanda dah basi.Kalau makan juga gerenti sakit perut dan cirit birit."

Veteran Umno tu kata pulak pasal Asan Ali Tiga Jalur."Dulu apabila Asan Ali kena pecat daripada Pas dan tubuhkan Jati saya dan kawan-kawan saya dok follow dengar ceramah Asan Ali.Lama-lama kami rasa lain macam ceramah Asan Ali.Kami ingat perjuangan Asan Ali 'perjuangan gigi original' tapi rupanya hanya 'gigi palsu' saja."

Sapa nak makan gulai basi makan lah.Kalau veteran Umno pun tak mau makan takkan kita pulak nak makan?:-)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan