Rabu, 10 Oktober 2012

Tak mati kelaparan pun kalau tak jadi ahli Umno

Ini kisah benar lagi saheh
Berlaku di Changlon,Kedah dalam parlimen Kubang Pasu ,Dun Bukit Kayu Hitam
Pada tahun 2003 saudara saya buka kaunter jual tiket bas express atas tanah Majlis Daerah Kubang Pasu.Perniagaan beliau berjalan dengan baik dan dapat sambutan yang menggalakkan.Sangkakan hujan hingga ke petang rupanya hujan di tengahari.Gerombolan parti syaitan yang tak terpikir bahawa perniagaan saudara saya menjadi maju dan berkembang telah pasang niat jahat dengan adukan kepada Majlis Daerah untuk ambil tindakan menyaman.Saman demi saman tidak diendahkan saudara saya akhirnya tindakan untuk merobohkan kaunter tiket yang dibina dengan modal RM35,000 telah diambil oleh pihak berkuasa tempatan.

Dalam masa yang sama puak parti syaitan telah datang kepada saudara saya buat tawaran.Tawarannya ialah supaya saudara saya jadi ahli Umno maka akan berakhirlah segala masalah dan tindakan roboh akan dibatalkan.Tau apa saudara saya kata kepada gerombolan parti syaitan yang buat tawaran tersebut.Saudara saya kata,"Daripada hang suruh aku jadi ahli Umno supaya aku tunduk dengan kehendak hang pa, lebih baik hang suruh ahli parlimen hang pi tolong ahli Umno yang dah 35 tahun kayuh basikal supaya beli motor bagi depa naik.Ramai ahli Umno yang hidup susah berpuluh tahun takkan dengan sekelip mata aku masuk Umno hang pa nak tolong aku.Rezeki aku bukan duduk dalam tangan Umno tapi rezeki aku Allah SWT yang tentukan."
Akhirnya kaunter tersebut dirobohkan kerana kedegilan saudara saya pertahankan maruah beliau yang hendak ditawarkan dengan menjadi kad keahlian parti syaitan.

Kini saudara saya menyewa tapak gerai lain atas tanah persendirian buka nasi kandar.Alhamdulillah dapat sambutan baik orangramai dan semakin maju.Rezeki beliau makin bertambah anak-anak dihantar ke sekolah agama swasta dan ada yang dah sampai ke bumi Jordan kerana ditawarkan masuk universiti di sana.

Kini kenapa ada pemimpin Pas cakap macam Umno?Cakap macam taik Umno.Takkan tak tau kata kapal Umno yang berada di tengah lautan dah nak karam.Ramai gerombolan Umno lompat keluar menuju kedaratan untuk selamatkan diri tapi kita pula terhegeh-hegeh nak berenang ke laut nak naik kapal Umno yang dah nak karam.Takkan nak karam bersama Umno?Lihat apa jadi dengan bekas orang kuat Pas yang masuk Umno.Suara mereka tenggelam tak timbul-timbul.Kalau dengan hukum Islam pun Umno perlekeh sekupang dua takkan dengan kita ni Umno nak jaga?Tapi bak kata orang kalau geletek pun dah tak rasa geli,tapak kaki pun rasa kebas tak boleh buat apa dah hang nak karam jugak karam pi la.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan