Rabu, 26 April 2017

Pakar nuklear duduk dalam Pas pun jadi tak cerdik

Mutakhir ni kita melihat politik Pas semakin bingung dan lemas kerana kerenah pemimpin atasan parti itu yang bercempera dalam membuat keputusan politik.

Lihat sajalah antara Tuan Ibrahim dan Haji Hadi bila mereka buka mulut bercakap mengenai kerusi parlimen dan dun orang yang cerdik politik ketawa terbahak-bahak. Baru-baru ni Tuan Ibrahim kata Pas nak bertanding 80 kerusi parlimen parti pembangkang lain jangan bertanding biar Pas saja nak lawan Umno.

Dalam undang-undang pilihanraya tidak ada hak parti politik halang parti politik lain bertanding jika mereka cukup syarat dan layak. Ini bukan kerja Pas nak halang-halang parti lain syeh..! Tak ada istilah kerusi tradisi dalam undang-undang tubuh SPR. Tu hanya istilah biasa dalam pilihanraya umum atau kecil.

Begitu juga dengan Haji Hadi Presiden Pas yang dilihat begitu cengey atau bengis dengan parti pembangkang tapi begitu lunak dan mesra yang amat dengan Umno. Maki hamun membiawakkan parti lain dah jadi sebati dengan mulut beliau.Macam-macam jenis binatang ciptaan Tuhan meniti dibibir beliau yang juga dianggap seorang ulama.Pembangkang biawak besar katanya berbanding Umno..fuuuh!

Masih ada saki baki golongan profesional dalam Pas yang berfikiran positif tidak boleh buat apa-apa untuk mengkritik secara baik pemimpin mereka. Tegur saja akan dianggap derhaka kepada Ulama! Mereka terpaksa berdiam diri nak keluar Pas tak mampu seperti pemimpin lain yang lari tinggalkan Pas..duduklah jadi batu dan kayu,angguk saja seperti walaun dalam kampung yang masih tegar sokong Pas. 

Tak ada beza antara yang cerdik dan tak cerdik lagi hanya mampu berdiam diri walaupun kata-kata nista dan bodoh pemimpin mereka dibenci dan ditertawakan orang...hattta kalau pakar nuklear sekalipun ada dalam Pas tak boleh buat apa-apa..ingat kalau buat bom pun boleh jadi tak meletup!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan