Isnin, 15 Julai 2013

'Menteri Cap Ayam'

Menteri: Elak makan ayam kalau harga naik
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.

Beliau berkata langkah itu dianggap perlu memandangkan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mengambil kesempatan menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan menaikkan harga ayam sewenang-wenangnya.-Sinar Harian Online.

Tak ada beza menteri yang ada sekarang dengan yang dulu.semua haru tak boleh pakai..yang dulu gula mahai dia suruh jangan makan gula banyak nanti kena kencin manis haha..Yang sekarang ni ayam mahai jangan makan ayam habis cerita..

Apa yang tak mahai cuba cakap..minyak petrol mahai,tol mahai..yang murah makan free..makan suap cepat kaya..jangan dok pertikai harga ayam mahai rakyat Malaysia semua kaya-kaya belaka..PR offer minyak petrol murah,bebas tol.pendidikan percuma hang pa tolak..jadi apa peduli barang mahai..mak cik pengguna kata harga ayam mahai kami tetap akan beliiii...nak kata apa bila cakap macam tu?

3 ulasan:

  1. Tak usah banyak cerita. Kewajipan rakyat mentaati pemerintah.
    Ikut patuh sajalah saranan pemerintah dalam perkara ini. Banyakkan bersyukur tentu ada hikmahnya di samping menjauhi kufur nikmat.
    Pemerintah telah banyak membantu rakyat sekelian dengan pelbagai pemberian termasuk BRIM RM 500. Takkan sebulan puasa boleh habis RM 500 yang dijangka dapat dibelanjakan selama 6 bulan dalam keadaan biasa - kelab JKK

    BalasPadam
  2. Elak makan ayam kalau harga naik - 'Menteri Cap Ayam'

    Lain kali mungkin juga berbunyi - Jangan beli ikan kalau harga naik

    Lain kali jangan tekejut kalau berbunyi - Jangan beli beras kalau harga naik

    Lain kali jangan marah kalau berbunyi - Memandangkan harga BABI jauh lebih murah rakyat sekelian boleh makan babi

    Kalau rakyat marah bermakna rakyat telah marahkan diri sendiri kerana menteri itu naik dulu adalah melalui UNDI rakyat.

    Bersyukurlah rakyat sekelian mendapat jemaah menteri yang ........
    Lima tahun akan datang anda akan dilayan sebaik mungkin..........
    Sekarang nak hidup rakyat pandai pandailah cari peluang....KERANA

    YA kerana MENTERI PUN CARI PELUANG.... LAGI BESAR MAKAN.......

    Menteri tak perlu bagi tahu rakyat, KERANA rakyat telah tahu punca wang negara yang HILANG atas nama berbagai projek berlaku di depan mata

    Walaupun menteri beranggapan rakyat BODOH, sebenarnya rakyat cerdik, cuma adakalanya rakyat diperbodohkan oleh MENTERI YANG BODOH.

    BalasPadam
  3. Ikan pon mahal juga,.apa lg daging,,x da apa lg yg murah skrg ni melainkan jualan murah kt pasaraya..

    BalasPadam