Sabtu, 5 Mei 2012

Yang buka untung yang tutup memang rugi la awat jadi bangang

Saya dah tiga kali sertai Demo Bersih sejak 2007 lagi.Isu berbangkit setiap kali habis demo para peniaga bangang yang tutup kedai kata rugi.Dah tutup memang rugila! Awat bangang sangat!

Gambar atas dari FB AMK Selayang

Ini restoran mamak di Jalan Masjid India.Semua makanan habis licin..rugi ka?

Restoran di jalan Petaling Street dan Kotaraya  tak tutup termasuk kedai biasa banyak buka ternasuk kedai 24 jam semasa demo Bersih 3.0. Tak ada satu kedai pun kena pecah masuk yang ada orangramai masuk beli barang keperluan.
Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) saja nak bodohkan orang Melayu dengan fakta bodoh dan bangang kata rugi.Jadi pencacai Umno memang rugi!Dahla rugi jadi racis tak ketawan hala.Hari tu saya ada tulis demo Bersih 3.0 jana ekonomi tak kurang daripada RM20 juta.

Polis ganggu orangramai tengah makan pun towkey restoran tak rugi!

5 ulasan:

  1. Hehe...kedai makan Mmg laku bro...dah penat berlari .ini kedai jual pakaian....kalu dah org xbole msk kl mane dtg duit....

    BalasPadam
  2. Yoooo, tanpa nama 2:08...masa Bersih yang pertama dulu, kawan aku yang merupakan peserta Bersih sempat pergi shopping untuk baju raya anak-anak dan isterinya di Sogo di sebelah pagi.

    Itu baru sorang, yang hadir masa tu beribu-ribu lemon tau. So sapa kata peniaga pakaian akan rugi? Kalau ye pun niaga baju tak untung hari tu, ubah saja strategi niaga hari tu, jual air botol - mesti laku punya.

    Selain dari penduduk Lembah Klang, yang hadir di Bersih adalah masyarakat dari luar yang pastinya ingin membawa pulang sesuatu ke tempat mereka. Namun sayang seribu saya, peniaga-peniaga ini tak pandai mengejar untung, takut menanggung risiko.

    Mana ada dalam acara-acara yang dianjur yang di Malaysia mampu menarik jumlah kehadiran 1/2 juta masyarakat luar melainkan peserta demontrasi.

    Nak harap pelancong, takkan mampu meraih jualan sebanyak tu.

    Dengar cakap UMNO ibarat mendengar cakap Dajjal, syurga di tangan kiri, neraka di tangan kanan. Sebaik-baik pilihan adalah neraka Dajjal.

    BalasPadam
  3. Tun Mahathir dh kata...hnya org bodoh dan banganggg saja yg masih menyokong dan bersama Umnoooo...xkn tu pun x blh nak fikir....bangangggg tahap brutal semua tu...kesian !!!!

    BalasPadam
  4. Sapa yang suruh tutup semua Jalan nak masuk kl? Dan sapa yang bangang gi tutup bisnes pakaian hari tu? Kalau peniaga tak tutup bisnes dah tentu polis pun tak berani buat huru hara. Masa himpunan bersih, peniaga perlu cekap tukar strategi jualan. Kalau tak cekap dan ngok baik jadi umnolembu.

    BalasPadam
  5. BUmi ini milik siapa..UAI tolong jawab..milik ALLah swt..

    BalasPadam