Rabu, 25 April 2012

Datuk Bandar ingat kepala dia saja yang keras

Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad bagi amaran keras kepada BERSIH lapor Malaysiakini.Kata Tan Sri Ahmad Fuad ,"Seperti (mahasiswa) anti-PTPTN, contoh yang sama juga kita akan ambil jika mereka melanggar undang-undang.

"Bila tiba masanya, tindakan akan kita ambil...Untuk menjamin keselamatan, kita serah kepada polis... Bagilah kita bekerja juga," katanya dalam sidang media selepas bertemu dengan delegasi BERSIH di pejabatnya hari ini.

Keras tak keras rakyat dah tiada pilihan.Dataran Merdeka tetap jadi pilihan.Jangan terlalu berkeras dengan rakyat.Rakyat adalah bos kepada pemerintah.Berapa banyak sangat penguatkuasa DBKL boleh kawal demo Bersih 3.0 jika tanpa polis dan FRU?

Jika Datuk Bandar rasa dia berkuasa dan keras kepala dia kena ingat kepala rakyat juga keras macam Datuk Bandar.Jangan kurang ajar dengan rakyat yang bayar gaji pemerintah dan kakitangan kerajaan.

Semua dah diatur dan dirancang cakaplah apa pun dah tak jadi apa dah....Ha ha last-last polis juga yang kena seperti yang dah diduga.Semua cakap berbelit-belit macam ular sawa.

2 ulasan:

  1. Kehadiran sejumlah besar orang cina dalam rusuhan politik kali ini menandakan mereka semakin berani dan melekehkan kuasa politik orang Melayu. Mereka menyedari semakin ramai orang Melayu disekeliling mereka kini mempunyai status ekonomi dan kebolehan mengatasi remaja cina... Mereka tahu ini semua atas hasil usaha gigih pemimpin UMNO meningkatkan kuasa ekonomi orang Melayu melalui peruntukan besar untuk pendidikan dan peluang perniagaan. Keadaan ini hanya boleh dihentikan dengan menjatuhkan kuasa politik orang Melayu itu dan menyentap segala keistimewaan yang telah mereka nikmati selama ini...

    Tetapi paling sadis golongan Melayu yang selama ini hidup bergatung kepada koata Melayu tetapi sanggup menafikan hak itu kepada anak cucu mereka hanya semata-mata kerana perasaan irihati dan dendam yang direka-reka..

    BalasPadam
  2. parti pas bukan melayuke?

    BalasPadam