Isnin, 22 November 2010

NGO bersekutu untuk cuci tong taik Umno-Bn

Barisan Nasional mahu pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menjadi ahli bersekutu komponen BN.Apa tujuannya? Dalam keadaan sekarang pun banyak NGO yang pro Umno-Bn walaupun tak jadi ahli bersekutu Umno-BN.Ada pemimpin NGO yang jadi ahli Umno tapi berselindung disebalik NGO untuk mengiakan saja apa yang BN buat tak kira betul ataupun salah.

NGO yang jadi ahli bersekutu BN sudah tentu mendapat dana dan wang ringgit dan mereka terpaksa akur dengan kemahuan parti pemerintah BN yang mahu kontrol NGO yang mereka laburkan wang. NGO-NGO ini hanya akan jadi 'pak yet' Umno-BN untuk hadapi pilihanraya umum akan datang. Tugas mereka bila jadi ahli bersekutu hanya mencuci tong taik Umno-Bn yang penuh dengan rasuah, salah guna kuasa, menabur dakyah BN untuk kaburi mata rakyat .

BN yang kuasai segala media belum rasa cukup selamat dan kuat terpaksa pula jadikan NGO2 sebagai kuda tunggangan dan pencacai Umno-Bn hadapi pru 13 akan datang.

Berkaitan;
NGO tolak, selar tawaran ahli bergabung BN-Malaysiakini
Gabungan BN:NGO mahu bebas, tidak mahu dipandang serong-TMI
Media BN terima arahan fokus 'gambaran positif hadapi pru 13-TMI
Isu Felda :Bapak pro Bn 'lawan' Anak diterajui Exco Pas-TMI

2 ulasan:

  1. bkwn dengan pembuat besi..akan terasa bahang api tpi berkawan dengan pembuat minyak wangi akan stiasa berbau harum...renung2kan...disisi siapa dan pejuangn yg mane perlu kt sokong

    BalasPadam
  2. mencuci tong taik nmno-bn yang penuh cirit birit, keras, lembek, panjang, pendek, ketul kecil besar. sah bau masyaallah sebusuk2nya sampai mampus. yg mengaku pemimpin PR, yg ada cinta dgn umno-bn pun busuk kerna niat dah ada nak cuci tong taik umno-bn.

    BalasPadam