Ahad, 3 Oktober 2010

Nak tunjuk hero tapi bodo

Kata orang hujah dijawab dengan hujah tapi kalau tunjuk kelaku yang seolah-olah diri sendiri ja nampak cerdik tapi orang lain kata ,"Awatla hang bodo sampai tara ni, hang ingat hang cerdik ka buat lagu ni?Nak jadi hero pun biaqla cerdik sikit." Yang syok lagi tu seorang warga emas yang pulangkan duit ihsan tu dilaporkan ;

Seorang warg emas Habsah Saib, 81, berkata dia mengubah fikiran untuk memulangkan wang ihsan selepas mendapati ia datang daripada sumber-sumber yang tidak halal.

“Saya boleh bayar wang ini sekarang ketika saya masih hidup, tetapi tidak berupaya untuk buat apa-apa apabila saya sudah mati. Saya tidak mahu wang ini,” katanya lagi.

“Saya bersama dengan Umno selama 53 tahun, saya tidak pernah dengar mereka lakukan begini,” katanya.

Makcik-makcik ni tak salah depa tak tau apa mata pun dah kelabu tapi yang nak tunjuk hero tu la nampak bodo.Baca di sini.



Baca la di bawah tak larat hari ni perut buat hal;
Dap cabar wakil rakyat Umno pulangkan elaun jika persoal wang ihsan-The Malaysian Insider
Wang Ihsan: Pemuda Pulau Pinang demo di lapangan terbang-The Malaysian Insider
PA Zahrain pulangkan RM1000 wang 'haram'-Malaysiakini

2 ulasan:

  1. Kalau rasa was2 tentang sesuatu perkara tu,tanya lah pada yg arif.Dr Asri telah pun memberikan ulasan secara ilmiah,mengapa tak diikut? Adakah setelah Dr Asri mendaftar sebagai ahli umno baru ilmunya diakui? Sekarang,siapa sebenarnya yg memecah belah?Yg membodohkan org Islam Malaysia ini siapa? Jawapannya Ialah UMNO,UMNO,UMNO.

    BalasPadam
  2. biarkan ajelah makcik tu misai merah.. klu jenis mentaliti camtu.. mmg patut dia sokong umno.. kita tak nak yg sokong PR semua mentaliti yg camtu.. sokong membabi hutan.. tanpa mengunakan akal untuk berfikir

    BalasPadam