Khamis, 21 Oktober 2010

Hidup Umno! Hidup Melayu! Lama-Lama Orang Melayu Jadi 'Kayu'

Presiden Umno Najib Tun Razak dengan penuh berkobar-kobar di akhir ucapannya dalam ucapan perasmian perhimpunan Umno kata Hidup Umno! hidup Umno!

Najib juga kata dalam ucapannya sekalipun darurat hak Melayu tetap terpelihara.

Woit !orang Melayu dah merempat, orang Melayu dah banyak buang anak luar nikah, orang Melayu dah banyak hilang tanah rezab Melayu, orang Melayu banyak duduk rumah setinggan, orang Melayu dibunuh di Memali oleh bangsa Melayu yang kata hidup Melayu! dan hidup Umno!.

Orang Melayu jadi juara merempit, orang Melayu jadi juara hisap dadah, orang Melayu jadi kepala juara hiburan yang melalaikan . Apa lagi yang ada pada orang Melayu?Parti perasuah , parti yang dah kotor nak jaga hak Melayu , hang pa tak rasa geli dalam perutka dengaq?

Bagi Umno, hidup Umno hidup Melayu. Umno tak jaga Melayu ,Umno jaga perut dan tembolok sendiri. Sebab tu Umno dok jerit-jerit Hidup Umno Hidup Melayu supaya Umno terus berkuasa selama-lamanya sampai kiamat. Orang Melayu jangan jadi pencacai dan 'pak turut' untuk Umno kekal berkuasa.

Umno sanggup 'mandi darah' nak pertahan Putrajaya, takut hilang kuasa, hilang kekayaan yang dikuasai mereka sejak merdeka hingga sekarang. Berbilion ringgit duit rakyat dikorbankan untuk bina Putrajaya bukan duit pemimpin Umno yang amat berkira dengan rakyat.Berapa juta Najib keluar duit poket untuk bina Putrajaya, Tun Mahathir berapa juta? Tak ada! Semua duit rakyat bukan duit Umno.

Orang Melayu percaya dengan kalimah hidup Umno hidup Melayu, tok lebai percaya, golongan profesional dan ulama percaya hatta orang Pas pun turut termakan lakonan Umno tentang nak jaga Melayu.Mereka ingat pintu rezeki duduk dalam mulut Umno yang pelahap jahanamkan bangsa sendiri. Lagi kuat pemimpin Umno jerit sampai parau suara, kering air liur hidup Umno hidup Melayu lagi banyak kekayaan negara masuk dalam tembolok Umno. Umno nak jaga duit, nak jaga periuk nasi Umno supaya tak terjejas bukan nak jaga Melayu. Kita orang Melayu lama-lama jadi 'kayu' habih kerana tertipu dengan slogan hidup Umno hidup Melayu!

Islam pulak jadi bahan mainan dan hinaan termasuk oleh bini Presiden Umno sendiri Rosmah Mansor yang anjurkan Islamic Fashion Festival.Gambar di atas dicopy daripada Harakahdaily.

Laporan Harakahdaily melaporkan NGO Islam digesa kaji festival fesyen Rosmah;

Para pemimpin NGO Islam disarankan agar mengkaji tindakan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang disifatkan sebagai menghina Islam ketika menganjurkan Islamic Fashion Festival (IFF).

Bagi anggota Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Ghazali, IFF jelas menghina islam apabila menggunakan nama agama untuk mengesahkan tindakan penganjuran pertunjukan yang tidak wajar itu.

Lebih malang, tulisan "Muhammad" dalam tulisan Arab secara terbalik diguna dan dipakai di dada salah seorang peraga fesyen yang tidak menutup aurat.

"Kita berarak bantah kartun Nabi yang dibuat di Denmark, di sini di Malaysia, seluruh maruah Islam ditelanjangkan oleh IFF tersebut," kata Lo' Lo' kepada Harakahdaily.

Beliau mengulas IFF yang dianjurkan oleh Rosmah baru-baru ini. Walaupun dinamalkan Islamik tetapi fesyen yang diperagakan tidak sesuai dengan Islam bahkan Rosmah sendiri tidak memakai pakaian yang sesuai dengan Islam ketika merasmikan program IFF itu.

Lo' Lo' juga kesal dengan sesetengah NGO Islam yang dipergunakan untuk menyokong bajet yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib.

"Saya dapat maklumat ada beberapa NGO Islam diminta membuat memo menyokong bajet PM.

"Saya nak tanya NGO-NGO Islam ni, tak terasa langsung ke nak bantah penghinaan terhadap Islam oleh Rosmah atas penganjuran Islamic Fashion Festival yang penuh dengan kemungkaran dan kemaksiatan terhadap Allah serta pengkhianatan atas muslimah seluruhnya?" tanya Lo' Lo'.-Harakahdaily.

Golongan agama dalam Umno, ulama muda masuk Umno awat tak berani tegur Rosmah Mansor yang semakin melampau-lampau dalam segenap segi jahanamkan agama Islam? Dah pandai agama awat jadi bacul dan pengecut ?

Berkaitan;
Najib :Hentikan polemik kaum , jangan bangkit lagi hak Melayu-
TMI
Najib:Pertahan Putrajaya walau apa terjadi, 2011 tahun 'unik'-TMI
Pemuda Pas berhimpun bantah Rosmah-Harakahdaily
Najib mengisyaratkan pertumpahan darah?-Penarik Beca
Festival Busana Muslim hina Islam-Helwa Abim

2 ulasan:

  1. salam...
    org Islam sdiri menghina Islam...rosmah merupakan isteri perdana menteri..apa shj yg dlakukan akan dperhatikan bkn shj di malaysia bahkan dunia...ini bermaksud satu dunia akan mlihat perilaku isteri pemimpin yg tidak mamalkan islam walaupun pd hakikatnya Islam merupakan agama rasmi di Malaysia...apa maksud Islam pd mereka..adakah jadi melayu dah ckup islam???wallahua'lam

    BalasPadam
  2. APAKAH SELAMA INI MELAYU UDAH MATI KE? ATAU UMNO UDAH TIDUR? ATAU UMNO UDAH MULA NAK MASUK KUBUR?

    BalasPadam