Selasa, 23 Mac 2010

Sorang tembun kenyang, sorang lagi ada saham judi

Ahli Parlimen Kalabakan Datuk Ghafur Salleh mengatakan Zahrain Ahli Parlimen Bayan Baru yang melompat keluar parti Keadilan dan jadi Bebas sebagai seorang pembohong dalam isu peristiwa 16 September yang didedahkan Zahrain. Zahrain bukan setakat dedahkan dakwaaan yang mengaitkan nama Yang Di Pertuan Agong dalam peristiwa tersebut malah turut menyenaraikan nama-nama ahli parlimen BN yang akan turut serta menyertai 'projek 16 september' untuik bentuk kerajaan baru.

Lapor Suara Keadilan .com;

Dalam satu sidang akhbar yang diadakan setelah beliau membidas Zahrain di dalam Dewan kerana menamakan nya sebagai salah seorang antara lapan Ahli Parlimen yang mahu melompat menyertai Pakatan Rakyat pada 16 September 2008, Ghafur berkata zahrain telah berbohong.

"Saya tidak pernah lompat parti dan ini bererti Zahrain tidak menggunakan fakta yang betul.

"Media seperti Berita Harian, Utusan dan TV3 kata Anwar umpan saya, saya nak tanya siapa yang umpan siapa?,Saya minta Zahrain dedahkan semua 32 nama pemimpin wakil rakyat daripada Barisan Nasional yang ingin melompat.

"Apa yang boleh dikatakan di sini, Zahrain nampaknya sudah gemuk apabila sudah menjadi Ahli Bebas.Saya nak beritahu Zahrain, jangan dengar cerita orang buat masyarakat di tempat saya keliru dan saya mahu tanya kenapa sudah dua kali 16 September, baru kali ini buat keputusan. Tarikh tersebut sudah menjadi sejarah kenapa sekarang baru dipersoalkan," kata Ghafur kepada media.-Suara-Keadilan

Zahrain menembak ke kiri dan kanan tapi sayang peluru yang dilepaskannya akan makan dirinya sendiri.Nasibnya akan memyamai Brahim Ali yang begitu 'perkasa ' perjuangkan Melayu sejati tapi sayang dituduh terpalit pulak dengan syarikat judi.Elok lah puak-puak ni dok selonggok macam buah durian yang dah terkoyak kulit yang dijual kira longgok tak kira kilo dah. Umno nak beli belilah borong semua sekali boleh juga dibuat tempoyak tahan lama sekurang-kurangnya hingga sampai pru akan datang.

Ni nak tambah sikit lagi, kata lagi Datuk Ghafur dalam Malaysian Insider- Ghafur desak Zahrain minta maaf dedah namanya sertai Pakatan;

Beliau turut mempersoalkan tindakan Zahrain menyifatkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sebagai komunis.

“Bolehkah dalam dewan ini tunjuk satu orang antara kita ini komunis. Ini (tuduhan Zahrain) bukan bukti, ini salah dari segi peraturan, mana boleh duduk dalam Dewan Rakyat, Dewan Undangan Negeri seorang komunis,” kata beliau dipetik Bernama.

Abdul Ghapur turut mempersoalkan tindakan Zahrain yang meninggalkan PKR dua tahun selepas mengetahui pembohongan peristiwa 16 Sept yang diilhamkan Anwar.

“Sekarang sudah jadi Bebas dan kemudian nanti mahu masuk Umno. Jangan terima orang seperti ini. Kalau dia boleh gigit ketua dia, dia boleh gigit ketua kita juga,” katanya.



Berkaitan;
Zahrain penipu besar-Malaysiakini
Saifuddin: "Pejuang Melayu tulen ada saham judi"-Malaysiakini

4 ulasan:

  1. Syabas Dato Ghafur, i setuju dengan ulasan yang dato bagi, si lahanat bangsat zaharin tu patutnya dihilangkan dari dunia atau bumi malaysia semacam nasib altantuya syaribuuuuuuuuuuuuuuuuu tu, menyalak macam anjing gila yang tidak bertuan, mungkin tuan dia UMNO-BN le sebab dia dah dibeli oleh 1Malayisrael, politik malaysia dah jadi raja lawak dunia, punya la rakus nak berkuasa, sanggup buat apa saja, gua mau tengok malaysia dijual kepada israel, baru syok, baru boleh pi bunuh orang islam palastin, mangkuk hayun punya manusia

    BalasPadam
  2. Zahrain jangan cuba permainkan orang Sabah, kamu tak kenal mereka!!!
    Well done Dato' Ghafur!!! hantam itu katak jahat.

    BalasPadam
  3. Nampaknya salakan Bayan Baru dah terkena tokeh barunya . Padan muko !

    BalasPadam
  4. Nenek kebayan baru24 Mac 2010 pada 12:28 PG

    kah kah kah baghu hang tau....p balik tidoq kat byn baru lg baik la woi....mcm hampeh. hang bergaduh la pulak ngan tauke baghu hang...kah kah kah.

    BalasPadam